Page 106 - 81 ÇALIKUŞU İZMİR-9
P. 106

ERASMUS+ OKUL EĞİTİMİ AKREDİTASYONU



            “2020  Erasmus+ Teklif  Çağrısı”  döneminde,  Dışişle-  okullarımız, her biri 15 ay süren beş proje dönemi için
            ri  Bakanlığı Avrupa  Birliği  Başkanlığı Türkiye  Ulusal   Müdürlüğümüzün çağrı dönemlerini takip ederek kon-
            Ajansına üç alanda başvuru yapan İzmir İl Milli Eği-  sorsiyum ortaklığına başvurmaktadır.
            tim Müdürlüğünün başvurusu olumlu sonuçlanmıştır.    Erasmus+  akreditasyonu  ile  hareketlilik  faaliyetine
            Erasmus+ akreditasyonuna üç alanda da sahip olan     katılan tüm okulların Avrupa boyutunun güçlendirilme-
            Müdürlüğümüz, koordinatör kurum olarak “Okul Eği-    sinde ilk adım olarak uluslararası eTwinning projele-
            timi,  Mesleki  Eğitim  ve  Yetişkin  Eğitimi”  alanlarında   ri ayrı bir önem kazanmıştır. Okullarımız, eTwinning
            2021-2027 dönemi boyunca düzenli olarak hibe ala-    proje faaliyetleriyle yurt dışı kurumlar ile bağ kurarak
            bilecektir.                                          akreditasyon vasıtasıyla yurt dışı hareketliliklerini ger-
            Erasmus+  akreditasyonunun  ilk  yılı  olan  2021  hibe   çekleştirmektedir.
            dönemi  proje  faaliyetleri  kapsamında;  İzmir  genelin-  Erasmus+  akreditasyonunun  2021  yılı  konsorsiyum
            de okul öncesi, ilk ve ortaöğretim düzeyinde 71 okul,   ortaklarından  olan  Tire  Öğretmen  Melahat  Aksoy
            Müdürlüğümüzün konsorsiyum ortağı olarak proje fa-   Sosyal Bilimler Lisesi öğretmen ve öğrencileri de Ro-
            aliyetlerini gerçekleştirmiştir. 2022 hibe döneminde de   manya’nın Suceava şehrine hareketliliklerini gerçek-
            konsorsiyum ortağımız olan 37 okulun yurt dışı faali-  leştirdi. 18-24 Eylül 2022’de “Dijital Eğitim Araçlarının
            yetleri devam etmektedir.                            Derslere Entegrasyonu” projeleri ile Öğretmen Adem
            Avrupa’nın  çeşitli  ülkelerine  giden  idareci,  öğretmen   Özen  ve  Pınar  Hapcı  refakatindeki  beş  öğrenci,  bir
            ve öğreniciler; gittikleri süre boyunca kapsayıcılık, di-  hafta boyunca yurt dışındaki akranları ile web araç-
            jitalleşme ve yenilikçi eğitim-öğretim yöntemleri başta   ları konusunda atölye çalışmaları yürüttüler. İngilizce
            olmak üzere çeşitli alanlarda proje faaliyeti gerçekleş-  Öğretmeni Adem Özen deneyimini, Müdürlüğümüzün
            tirerek kurumlarının ve İzmir’in uluslararasılaşma ka-  AR-GE Birimi Erasmus Projeleri Ekibi ile gerçekleş-
            pasitesine yönelik çalışmalar yürütmektedir. Bu yedi   tirilen  “Deneyim  Paylaşım  Günleri”nde  dile  getirerek
            yıllık sürecin sonunda yönetimsel, gelişimsel ve stra-  heyecanını ve düşüncelerini paylaştı:
            tejik planlama açısından eğitimde Avrupa boyutunun   “Okulumuz,  hazırlık  sınıfı  sisteminin  uygulandığı  bir
            güçlenmesini sağlamayı amaçlıyoruz. Proje ile yüksek   proje  okuludur.  Öğrencilerimiz  yabancı  dil  öğrenme
            kalitede sınır ötesi hareketlilik projelerinin yürütülmesi   konusunda  istekliydi  bu  yüzden  onların  dil  becerile-
            teşvik edilerek eğitimde yeni teknolojilerin kullanılma-  rini  geliştirecek  uluslararası  projelere  her  zaman  ih-
            sı desteklenmiş olacaktır. Okul eğitimindeki herhangi   tiyaç duyulmuştu. Ancak okulumuzda daha önce bir
            bir  öğrenci  için  öğrenim  hareketliliğinin  gerçekçi  bir   Erasmus projesi uygulanmamıştı. “İzmir İl Milli Eğitim
            hedef haline gelmesi de beklenmektedir.              Müdürlüğü Erasmus+ Okul Eğitimi Akreditasyonu” bu
            Şu ana kadar akreditasyon sayesinde Avrupa’nın pek   fırsatı bizlere sundu. Okul Müdürü Ufuk Çobanoğlu da
            çok  şehrindeki  eğitim  kurumlarına  öğrenci  ve  öğret-  Erasmus projelerinin yürütülmesi için öğretmen ve öğ-
            men hareketliliği gerçekleşmiştir. Faaliyetlere katılan   rencilere hep destek oldu. Proje başvurumuzla hem
            kurumlar kazandıkları deneyimleri yaygınlaştırmakta-  2021 hem de 2022 hibe döneminde konsorsiyum orta-
            dır. Konsorsiyum ortağı olan her bir kuruma, Müdürlü-  ğı okul olma fırsatını bularak Romanya ve Estonya’da
            ğümüze bağlı AR-GE personelleri tarafından deneyim   proje  faaliyeti  gerçekleştirdik.  Okulumuzda  Erasmus
            ve bilgi paylaşım etkinlikleri planlanmakta ve Erasmus   Kalite  Standartları’na  göre  öğrenci  seçimi  yaparak
            Programı’nın  yeni  iş  birliği  alanlarında  danışmanlık   beş  öğrencimizi  belirledik. Yurt  dışı  ev  sahibi  okulla
            sağlanmaktadır.                                      eTwinning projelerimiz sayesinde ortaklık kurduk. Yurt
            Öğrenmenin  Avrupa  boyutunun  güçlendirilmesi  için   dışına gitmeden önce okulumuzda hazırlık çalışmala-



     104
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110