Page 106 - 81 ÇALIKUŞU İZMİR-9
P. 106
ERASMUS+ OKUL EĞİTİMİ AKREDİTASYONU
“2020 Erasmus+ Teklif Çağrısı” döneminde, Dışişle- okullarımız, her biri 15 ay süren beş proje dönemi için
ri Bakanlığı Avrupa Birliği Başkanlığı Türkiye Ulusal Müdürlüğümüzün çağrı dönemlerini takip ederek kon-
Ajansına üç alanda başvuru yapan İzmir İl Milli Eği- sorsiyum ortaklığına başvurmaktadır.
tim Müdürlüğünün başvurusu olumlu sonuçlanmıştır. Erasmus+ akreditasyonu ile hareketlilik faaliyetine
Erasmus+ akreditasyonuna üç alanda da sahip olan katılan tüm okulların Avrupa boyutunun güçlendirilme-
Müdürlüğümüz, koordinatör kurum olarak “Okul Eği- sinde ilk adım olarak uluslararası eTwinning projele-
timi, Mesleki Eğitim ve Yetişkin Eğitimi” alanlarında ri ayrı bir önem kazanmıştır. Okullarımız, eTwinning
2021-2027 dönemi boyunca düzenli olarak hibe ala- proje faaliyetleriyle yurt dışı kurumlar ile bağ kurarak
bilecektir. akreditasyon vasıtasıyla yurt dışı hareketliliklerini ger-
Erasmus+ akreditasyonunun ilk yılı olan 2021 hibe çekleştirmektedir.
dönemi proje faaliyetleri kapsamında; İzmir genelin- Erasmus+ akreditasyonunun 2021 yılı konsorsiyum
de okul öncesi, ilk ve ortaöğretim düzeyinde 71 okul, ortaklarından olan Tire Öğretmen Melahat Aksoy
Müdürlüğümüzün konsorsiyum ortağı olarak proje fa- Sosyal Bilimler Lisesi öğretmen ve öğrencileri de Ro-
aliyetlerini gerçekleştirmiştir. 2022 hibe döneminde de manya’nın Suceava şehrine hareketliliklerini gerçek-
konsorsiyum ortağımız olan 37 okulun yurt dışı faali- leştirdi. 18-24 Eylül 2022’de “Dijital Eğitim Araçlarının
yetleri devam etmektedir. Derslere Entegrasyonu” projeleri ile Öğretmen Adem
Avrupa’nın çeşitli ülkelerine giden idareci, öğretmen Özen ve Pınar Hapcı refakatindeki beş öğrenci, bir
ve öğreniciler; gittikleri süre boyunca kapsayıcılık, di- hafta boyunca yurt dışındaki akranları ile web araç-
jitalleşme ve yenilikçi eğitim-öğretim yöntemleri başta ları konusunda atölye çalışmaları yürüttüler. İngilizce
olmak üzere çeşitli alanlarda proje faaliyeti gerçekleş- Öğretmeni Adem Özen deneyimini, Müdürlüğümüzün
tirerek kurumlarının ve İzmir’in uluslararasılaşma ka- AR-GE Birimi Erasmus Projeleri Ekibi ile gerçekleş-
pasitesine yönelik çalışmalar yürütmektedir. Bu yedi tirilen “Deneyim Paylaşım Günleri”nde dile getirerek
yıllık sürecin sonunda yönetimsel, gelişimsel ve stra- heyecanını ve düşüncelerini paylaştı:
tejik planlama açısından eğitimde Avrupa boyutunun “Okulumuz, hazırlık sınıfı sisteminin uygulandığı bir
güçlenmesini sağlamayı amaçlıyoruz. Proje ile yüksek proje okuludur. Öğrencilerimiz yabancı dil öğrenme
kalitede sınır ötesi hareketlilik projelerinin yürütülmesi konusunda istekliydi bu yüzden onların dil becerile-
teşvik edilerek eğitimde yeni teknolojilerin kullanılma- rini geliştirecek uluslararası projelere her zaman ih-
sı desteklenmiş olacaktır. Okul eğitimindeki herhangi tiyaç duyulmuştu. Ancak okulumuzda daha önce bir
bir öğrenci için öğrenim hareketliliğinin gerçekçi bir Erasmus projesi uygulanmamıştı. “İzmir İl Milli Eğitim
hedef haline gelmesi de beklenmektedir. Müdürlüğü Erasmus+ Okul Eğitimi Akreditasyonu” bu
Şu ana kadar akreditasyon sayesinde Avrupa’nın pek fırsatı bizlere sundu. Okul Müdürü Ufuk Çobanoğlu da
çok şehrindeki eğitim kurumlarına öğrenci ve öğret- Erasmus projelerinin yürütülmesi için öğretmen ve öğ-
men hareketliliği gerçekleşmiştir. Faaliyetlere katılan rencilere hep destek oldu. Proje başvurumuzla hem
kurumlar kazandıkları deneyimleri yaygınlaştırmakta- 2021 hem de 2022 hibe döneminde konsorsiyum orta-
dır. Konsorsiyum ortağı olan her bir kuruma, Müdürlü- ğı okul olma fırsatını bularak Romanya ve Estonya’da
ğümüze bağlı AR-GE personelleri tarafından deneyim proje faaliyeti gerçekleştirdik. Okulumuzda Erasmus
ve bilgi paylaşım etkinlikleri planlanmakta ve Erasmus Kalite Standartları’na göre öğrenci seçimi yaparak
Programı’nın yeni iş birliği alanlarında danışmanlık beş öğrencimizi belirledik. Yurt dışı ev sahibi okulla
sağlanmaktadır. eTwinning projelerimiz sayesinde ortaklık kurduk. Yurt
Öğrenmenin Avrupa boyutunun güçlendirilmesi için dışına gitmeden önce okulumuzda hazırlık çalışmala-
104