Page 47 - 81 ÇALIKUŞU İZMİR
P. 47
pıldığında değer bulur. Öğrencilerime sanatın huyla ifade edilmesi beni daha çok mutlu eder.”
yalnız gördüklerini kopyalamakla sınırlı olmadı- diyor.
ğını anlatıyor, onlara özgün ve biricik olabilmeleri
için fırsatlar verilmesi gerektiği bilinciyle yaklaşı- Sanatçının resimlerini soyut figüratif bir üslupla
yorum.” diyerek yaratıcılığın her alanda ve çeşitli temellendirdiği eserleri, dışavurumcu bir renk
disiplinlerle iş birliği içerisinde olduğunun da altı- paleti aracılığı ile bütünleşiyor. Bu resimlerde
nı çiziyor. genellikle duygu durumlarını, hüzünlerini, kendi
dünyalarındaki iç savaşlarını yansıttığı kadın fi-
Eğitimciliği ve sanatı birbirinden beslenen iki un- gürleri portreleri yer alıyor. Duygulara hak ettiği
sur olarak gören Gülseven “Var olmak ve yaratıcı değeri verdiğini ve özellikle kadın portrelerinde
olmak eşittir kendin olmaktır. Resim sanatında kadınların içlerinde gizli kalmış çocukluklarını
da var olabilmek için mistik yolculuğuma renkle- gözlerine yansıttığını dile getiren Gülseven, dik-
rimle çıktım. Resimlerimde fırça darbeleri, desen katli sanatseverlerin bunu portrelerin şefkat dolu
ve renkleri kullanırken biçimsel olma telaşına ve bakışlarında görmelerinin mümkün olduğunu ifa-
güzellik kaygısına düşmem. Daha çok içeriğin ru- de ediyor.
47