Page 46 - 81 ÇALIKUŞU İZMİR
P. 46
İzmir doğumlu olan sanatçı, 1993 yılında Dokuz Gülseven; sanatın bir yaşam biçimi olması ge-
Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Resim-İş rektiğini, hayatımızdaki anlam şifrelerinin sanatın
Öğretmenliği bölümünden mezun oldu. Milli Eği- içinde yer aldığını ve insanın üreterek kendi için-
tim Bakanlığında dört yıl boyunca İngilizce ve deki anlamları keşfedebileceğini savunmuştur.
Matematik kitabı resimlemelerinde çizer olarak Kendi içsel yolculuğundan başlayarak yeniden
görev alan Yeşim Gülseven, halen Güzelbahçe kendi tasarımlarını yaratmak ve topluma katkı
Cengiz Topel Anadolu Lisesinde öğretmen olarak sunabilmek onun için hep değerli olmuştur. “Ya-
görevini sürdürmekte; aynı zamanda kendi atöl- ratıcılık yeni ve özgün bir ürün oluşturmaktır.” di-
yesinde çalışmalarına devam etmektedir. 2021 yen sanatçı; sanat algısının değişmesi ve yaratı-
yılından beri İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü Sanat cılığın taklitten uzak olması gerektiğine inanıyor.
Atölyeleri bünyesinde almaktadır. Meslek hayatı boyunca görsel sanat derslerinde
öğrencilerin bireysel farklılıklarına, ilgi alanları-
2019 yılında ERASMUS projesi kapsamında na ve öğrenme profillerine göre bireysel ve grup
Barcelona’ da “Sanat Terapi Eğitimi” ve Viya- çalışmaları yaptığını dile getiriyor. “Her çocuk
na’da sanat okulları projelerinde yer alan Yeşim yaratıcıdır. Yaratıcılık öğretilebilir ve severek ya-
46