Page 138 - 81 ÇALIKUŞU İZMİR
P. 138
OLİMPİYAT ATÖLYESİ C İLE KODLAMA MÜZİK VE SANAT - TASARIM ATÖLYESİ
TÜBİTAK Bilim Olimpiyatları’na hazırlık amacıyla Müzik yoluyla sevgi, paylaşım ve sorumluluk
gerçekleştirilen atölyede; yapısal bir programla- duygularını geliştirmek, millî birliğimizi, bütünlü-
ma dili olan ve gömülü sistemlerde sıklıkla kul- ğümüzü pekiştiren ve dünya ile bütünleşmemizi
lanılan C programlama dili ile öğrenciler, metin kolaylaştıran müzik kültürü ve birikimine sahip
tabanlı kodlamanın temel yapılarını öğrenerek olmalarını sağlamak için müzik atölyesinde öğ-
çeşitli programlar gerçekleştirmektedirler. renciler, kullandığımız eğlenceli metotlar ile gitar
ve piyano çalmaktadır. Sanatın her dalında öğ-
renciler paylaşma, iş birliğinde bulunma, birlikte
plan yapma, sözel iletişim kurma, gruba uyum
sağlama gibi birçok kazanım elde eder. Sanatın
da içinde olduğu öğrenme süreci çocuk için daha
zevkli bir uğraştır ve aynı zamanda onun akade-
mik performansına da yansır. Sanatta kabul gör-
mek diğer alanları da etkiler. Sanat ve tasarım
atölyemizde yapılan sanat eğitimi ile öğrencile-
rimizin zihinsel olgunlaşma, anlam verme, algı-
lama ve estetik duyarlılığı geliştiren çalışmalar
yapılmaktadır.
ARDUİNO İLE AKILLI CİHAZ TASARIMI
ATÖLYESİ
Popüler olarak kullanılan Arduino mikro kontrol-
cüsü ve çeşitli komponentler ile öğrenciler, temel
elektrik ve elektronik konularını uygulamalı şekil-
de öğrenmekte, sensörlerden gelen verileri işle-
yerek çeşitli tasarımlar oluşturmaktadır.
138