Page 137 - 81 ÇALIKUŞU İZMİR
P. 137
alanları fark etmeleri ve yetenekleri doğrultusun- MERKEZİMİZDE AÇILAN
da gelişebilmeleri amacıyla, okullarına ek olarak ATÖLYELERDEN BAZI ÖRNEKLER
eğitim alabilecekleri kurumlar olarak tanımlan-
maktadır. Örgün eğitime ek, destekleyici eğitim Lego Ev3 İle Robotik Atölyesi
süreci olma hedefiyle kurulan Bilim ve Sanat
Merkezleri okul saati dışında eğitim almalarını LEGO Mindstoms EV3 robotları ile yapılan kodla-
sağlamaktadır. Her insan hayata birçok yetenek- ma çalışmaları ile öğrenciler; farklı parkur müca-
le donatılarak başlar. Bu yetenekler zaman içe- deleleri gerçekleştirmekte; sensörlerden alınan
risinde ya da tesadüflerle keşfedilir. Oysaki her verileri işleyip programlamalarında kullanarak ve
çocuk özeldir. Çocuğun faydalı ve mutlu bir birey robotların farklı durumlardaki hareketlerini ölçe-
olarak hayatına devam edebilmesi için yetenek- rek elde ettikleri veriler ile grafik oluşturmaktadır.
lerinin keşfedilmesi önemlidir. BİLSEM’ler, ülke-
mizdeki öğrencilerin yeteneklerini fark etmede ve
ilgili oldukları alanlarda gelişimlerini profesyonel
bir seviyeye taşımalarına olanak sağlamaktadır.
Bilim ve Sanat Merkezleri üstün yetenekli birey-
lerin yeteneklerini hızla keşfetmek, geliştirmek
ve topluma katkıda bulunmalarını sağlamak için
kurulmuştur. Bilim ve Sanat Eğitim Merkezlerine
öğrenci seçimi Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmet-
leri Genel Müdürlüğü tarafından her yıl belirlenen
tarihlerde yapılan sınav sonuçlarına göre yapıl-
maktadır. Öğrenci seçimi 1, 2, 3 ve 4. sınıf se-
viyelerinde okuyan öğrenciler arasından yapılır.
BİLSEM’lerde yapılan proje çalışmaları, katıldık-
ları yarışmalar öğrencinin beceri ve yetenekle-
rinin geliştirilmesine katkı sağlar. Bu bağlamda
merkezimizdeki eğitim programları planlanırken
öğrencinin beceri ve yeteneklerini geliştiren, sos-
yal ve duygusal ihtiyaçlarını karşılayan düzeyde
olması büyük önem taşımaktadır. Özel eğitimin
amaç ve hedefleri doğrultusunda 2019 yılında
açılan Ödemiş Bilim ve Sanat Merkezinde uyum,
destek, bireysel farklılıkları fark ettirme, özel ye-
tenekleri geliştirme ve proje düzeyinde olmak
üzere 140 öğrenci eğitim görmektedir. 2019 yı-
lından itibaren kurumun müdürlüğünü Hüseyin
Kayacı yapmaktadır. Kurumumuzda öğrencileri-
mizin müfredata göre alması gereken ana ders-
lerinin dışında kendi yetenek ve kapasitelerini
geliştirerek en üst düzeyde kullanmalarını des-
tekleyecek birçok atölye açılmaktadır.
137