Page 137 - 81 ÇALIKUŞU İZMİR
P. 137

alanları fark etmeleri ve yetenekleri doğrultusun-    MERKEZİMİZDE AÇILAN
            da gelişebilmeleri amacıyla, okullarına ek olarak     ATÖLYELERDEN BAZI ÖRNEKLER
            eğitim  alabilecekleri  kurumlar  olarak  tanımlan-
            maktadır.  Örgün  eğitime  ek,  destekleyici  eğitim   Lego Ev3 İle Robotik Atölyesi
            süreci  olma  hedefiyle  kurulan  Bilim  ve  Sanat
            Merkezleri  okul  saati  dışında  eğitim  almalarını   LEGO Mindstoms EV3 robotları ile yapılan kodla-
            sağlamaktadır. Her insan hayata birçok yetenek-       ma çalışmaları ile öğrenciler; farklı parkur müca-
            le donatılarak başlar. Bu yetenekler zaman içe-       deleleri  gerçekleştirmekte;  sensörlerden  alınan
            risinde ya da tesadüflerle keşfedilir. Oysaki her     verileri işleyip programlamalarında kullanarak ve
            çocuk özeldir. Çocuğun faydalı ve mutlu bir birey     robotların farklı durumlardaki hareketlerini ölçe-
            olarak hayatına devam edebilmesi için yetenek-        rek elde ettikleri veriler ile grafik oluşturmaktadır.
            lerinin keşfedilmesi önemlidir. BİLSEM’ler, ülke-
            mizdeki öğrencilerin yeteneklerini fark etmede ve
            ilgili oldukları alanlarda gelişimlerini profesyonel
            bir seviyeye taşımalarına olanak sağlamaktadır.
            Bilim ve Sanat Merkezleri üstün yetenekli birey-
            lerin  yeteneklerini  hızla  keşfetmek,  geliştirmek
            ve topluma katkıda bulunmalarını sağlamak için
            kurulmuştur. Bilim ve Sanat Eğitim Merkezlerine
            öğrenci seçimi Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmet-
            leri Genel Müdürlüğü tarafından her yıl belirlenen
            tarihlerde yapılan sınav sonuçlarına göre yapıl-
            maktadır. Öğrenci seçimi 1, 2, 3 ve 4. sınıf se-
            viyelerinde okuyan öğrenciler arasından yapılır.

            BİLSEM’lerde yapılan proje çalışmaları, katıldık-
            ları  yarışmalar  öğrencinin  beceri  ve  yetenekle-
            rinin  geliştirilmesine  katkı  sağlar.  Bu  bağlamda
            merkezimizdeki  eğitim  programları  planlanırken
            öğrencinin beceri ve yeteneklerini geliştiren, sos-
            yal ve duygusal ihtiyaçlarını karşılayan düzeyde
            olması  büyük  önem  taşımaktadır.  Özel  eğitimin
            amaç  ve  hedefleri  doğrultusunda  2019  yılında
            açılan Ödemiş Bilim ve Sanat Merkezinde uyum,
            destek, bireysel farklılıkları fark ettirme, özel ye-
            tenekleri  geliştirme  ve  proje  düzeyinde  olmak
            üzere 140 öğrenci eğitim görmektedir. 2019 yı-
            lından  itibaren  kurumun  müdürlüğünü  Hüseyin
            Kayacı yapmaktadır. Kurumumuzda öğrencileri-
            mizin müfredata göre alması gereken ana ders-
            lerinin  dışında  kendi  yetenek  ve  kapasitelerini
            geliştirerek  en  üst  düzeyde  kullanmalarını  des-
            tekleyecek birçok atölye açılmaktadır.

                                                                                                                  137
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142