Page 87 - 81 ÇALIKUŞU İZMİR
P. 87
“Geri Dönüşümle Zekâ Oyunları Sınıfı”
Selçuk 80. Yıl Çamlık Ortaokulu,
zekâ oyunlarının çocuklar üzerindeki
olumlu etkisi ile geri dönüşüm farkındalığını
birleştirerek “Geri Dönüşümle Zekâ Oyunları Sınıfı”
oluşturdu.
İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğü olarak, Akıl ve geliştirmesi amaçlanmaktadır. Bu projeyi takip
Zekâ Oyunları kapsamında ilkokul ve orta- eden ve aynı zamanda geri dönüşüm konusun-
okul öğrencilerine yönelik 7 oyun (Mangala, da farkındalık kazanan Selçuk 80. Yıl Çamlık
Kulami, Pentago, Reversi, Q-bitz, Equlibrio, Ortaokulu öğretmen ve öğrencileri ‘Geri Dönü-
Küre) branşında 2017 yılından bu yana turnu- şümle Zekâ Oyunları Sınıfı’ oluşturdu.
valar düzenlenmektedir. Proje ile öğrencilerin
zekâ potansiyellerini tanıması ve geliştirmesi, Selçuk 80. Yıl Çamlık Ortaokulu idaresi ve öğ-
problemler karşısında farklı ve özgün strate- retmenleri; zeka oyunlarının odaklanmayı güç-
jiler geliştirmesi, hızlı ve doğru karar verme- lendirme, farklı düşünce yollarını geliştirme ve
si, sistematik bir düşünce yapısı geliştirmesi, dijital ekrandan uzak, kaliteli zaman geçirme
zekâ oyunları kapsamında bireysel, takım ha- gibi amaçlarından yola çıkarak bu proje için
linde ve rekabet ortamında çalışma becerileri kolları sıvadı. Çocukların birlikte oyun oynama
geliştirmesi, teknoloji bağımlılığını önlemesi deneyimlerini arttırmayı, arkadaşlarıyla birlikte
ve problem çözmeye yönelik olumlu bir tutum ders dışı faaliyetler yürütebilmeyi ve okul orta-
87