Page 58 - 81 ÇALIKUŞU İZMİR
P. 58

İZMİR-OEMTEK


             Özel Eğitimde
             Mesleki ve Teknik Eğitimin
             Kalitesinin Geliştirilmesi



             İzmir





             İl Millî Eğitim Müdürlüğünden
             Örnek Proje




            İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütü-    ma becerilerinin desteklenerek ekonomik ve sos-
            len ‘Özel Eğitimde Mesleki ve Teknik Eğitimin Ka-     yal hayata tam katılımlarının arttırılması yönünde
            litesinin  Geliştirilmesi  Projesi’  (İZMİR-OEMTEK)   Avrupa  ülkeleriyle  uyumlu  bir  istihdam  programı
            ve  ‘Geleceğin  Özel  Çocuklarının  Eğitimi  Projesi’   ve modeli geliştirildi.
            (GÖÇE-Pİ);  ‘EFIL-Employment For Independent
            Life-Bağımsız Yaşam İçin İstihdam Projesi Kapa-       Türkiye’de 3 ilden örnek projelerin tanıtıldığı prog-
            nış Sempozyumu’nda tanıtıldı.                         ramda  İzmir  İl  Millî  Eğitim  Müdürlüğü  tarafından
                                                                  Özel  Eğitim  ve  Rehberlik  ile  ilgili  son  beş  yılda
            Anadolu  Üniversitesinin  yürütücü  olduğu,  Eski-    yapılan ‘Özel Eğitimde Mesleki ve Teknik Eğitimin
            şehir  Valiliği,  Eskişehir  İl  Millî  Eğitim  Müdürlü-  Kalitesinin Geliştirilmesi Projesi’ (İZMİROEMTEK)
            ğü,  Türkiye  Down  Sendromu  Derneği  ile  İtalya,   ve  ‘Geleceğin  Özel  Çocuklarının  Eğitimi  Proje-
            İspanya  ve  Avusturya’dan  ortakların  yer  aldığı   si’nin (GÖÇE-Pİ) tanıtımı gerçekleştirildi. İzmir İl
            “+EFIL-Employment For Independent Life-Bağım-         Millî Eğitim Müdürlüğü adına sempozyuma katılan
            sız Yaşam  İçin  İstihdam”  ‘Ka204 Yetişkin  Eğitim   proje koordinatörü Funda Sel yaptığı konuşmada,
            Stratejik Ortaklıklar Projesi Uluslararası Kapanış    projeler  kapsamında  toplam  21  adet  işliğin  özel
            Sempozyumu’  Anadolu  Üniversitesi  salonunda         eğitim  okullarına  kazandırıldığını  ve  öğrencilerin
            gerçekleştirildi.                                     hizmetine sunulduğunu belirtti. Sel, projeler ger-
                                                                  çekleştirilirken  eğitim-istihdam  ilişkisinin  güçlen-
            Öncelikli amacı çalışma yaşamında en dezavan-         dirilmesi bakımından mesleki eğitimi yaygınlaştı-
            tajlı grubu oluşturan zihin yetersizliği olan genç-   racak stratejilerin uygulanmasının esas alındığını
            lerin istihdamının önündeki engellerin kaldırılması   vurguladı. Sel, ayrıca gelecekte özel eğitimin daha
            olan proje kapsamında, gençlerin bağımsız yaşa-       etkili olmasının öğretmenlerin ve anne babaların


         58
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63