Page 58 - 81 ÇALIKUŞU İZMİR
P. 58
İZMİR-OEMTEK
Özel Eğitimde
Mesleki ve Teknik Eğitimin
Kalitesinin Geliştirilmesi
İzmir
İl Millî Eğitim Müdürlüğünden
Örnek Proje
İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütü- ma becerilerinin desteklenerek ekonomik ve sos-
len ‘Özel Eğitimde Mesleki ve Teknik Eğitimin Ka- yal hayata tam katılımlarının arttırılması yönünde
litesinin Geliştirilmesi Projesi’ (İZMİR-OEMTEK) Avrupa ülkeleriyle uyumlu bir istihdam programı
ve ‘Geleceğin Özel Çocuklarının Eğitimi Projesi’ ve modeli geliştirildi.
(GÖÇE-Pİ); ‘EFIL-Employment For Independent
Life-Bağımsız Yaşam İçin İstihdam Projesi Kapa- Türkiye’de 3 ilden örnek projelerin tanıtıldığı prog-
nış Sempozyumu’nda tanıtıldı. ramda İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından
Özel Eğitim ve Rehberlik ile ilgili son beş yılda
Anadolu Üniversitesinin yürütücü olduğu, Eski- yapılan ‘Özel Eğitimde Mesleki ve Teknik Eğitimin
şehir Valiliği, Eskişehir İl Millî Eğitim Müdürlü- Kalitesinin Geliştirilmesi Projesi’ (İZMİROEMTEK)
ğü, Türkiye Down Sendromu Derneği ile İtalya, ve ‘Geleceğin Özel Çocuklarının Eğitimi Proje-
İspanya ve Avusturya’dan ortakların yer aldığı si’nin (GÖÇE-Pİ) tanıtımı gerçekleştirildi. İzmir İl
“+EFIL-Employment For Independent Life-Bağım- Millî Eğitim Müdürlüğü adına sempozyuma katılan
sız Yaşam İçin İstihdam” ‘Ka204 Yetişkin Eğitim proje koordinatörü Funda Sel yaptığı konuşmada,
Stratejik Ortaklıklar Projesi Uluslararası Kapanış projeler kapsamında toplam 21 adet işliğin özel
Sempozyumu’ Anadolu Üniversitesi salonunda eğitim okullarına kazandırıldığını ve öğrencilerin
gerçekleştirildi. hizmetine sunulduğunu belirtti. Sel, projeler ger-
çekleştirilirken eğitim-istihdam ilişkisinin güçlen-
Öncelikli amacı çalışma yaşamında en dezavan- dirilmesi bakımından mesleki eğitimi yaygınlaştı-
tajlı grubu oluşturan zihin yetersizliği olan genç- racak stratejilerin uygulanmasının esas alındığını
lerin istihdamının önündeki engellerin kaldırılması vurguladı. Sel, ayrıca gelecekte özel eğitimin daha
olan proje kapsamında, gençlerin bağımsız yaşa- etkili olmasının öğretmenlerin ve anne babaların
58