Page 120 - 81 ÇALIKUŞU İZMİR
P. 120
İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Murat Mücahit Yentür,
Bayraklı Nuri Atik Mesleki ve Teknik
Anadolu Lisesini Ziyaret Etti
İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Murat Müca- kânlarla geliştirildiğini belirtirken, Türkiye’de
hit Yentür, Bayraklı Nuri Atik Mesleki ve Tek- hobi amaçlı ve kapasitesi sınırlı teleskopların
nik Anadolu Lisesini ziyaret etti. Bu ziyarette bulunduğunu söyledi. Hedeflerinin TEKNO-
Yentür’e, İzmir İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı FEST’te derece elde etmek ve atölyede seri
Medet Ekşi, Bayraklı İlçe Milli Eğitim Müdü- üretime geçmek olduğunu vurgulayan Yılmaz;
rü Şuayip Üner, Ege Bölgesi Sanayi Odası “Ülkedeki diğer okullara teleskop göndermek
(EBSO) Başkan Yardımcısı İbrahim Gökçüoğ- istiyoruz” dedi. Yaptıkları teleskobun 6 inçlik
lu, okula ismini veren hayırsever Nuri Atik’in olduğunu, 8 ve 10 inç gibi daha büyüklerini
torunu Can Atik eşlik etti. üretmeyi hedeflediklerini belirten Yılmaz, gü-
neş patlamalarını seyredip fotoğrafladıklarını,
Bayraklı Nuri Atik Mesleki ve Teknik Anado- sonbahara doğru Jüpiter, Satürn ve Mars göz-
lu Lisesi Tesisat Teknolojisi ve İklimlendirme lemleri planladıklarının altını çizdi.
Alanı öğrencileri Batuhan Laçinoğlu ve Berat
Serhat Daşkın, öğretmenleri Murat Yılmaz’ın Bu proje ile; ülkenin farklı eğitim kurumları için
desteğiyle atık malzemelerden yararlanarak ilk yerli ve milli teleskobun üretilmesi, meslek
bir teleskop tasarladı ve bu teleskobun paten- lisesi öğrencilerinin farklı disiplinlerden öğren-
tini aldı. 11. sınıf öğrencileri Laçinoğlu ve Daş- cilerle uyum ve koordinasyon içinde çalışma
kın, TEKNOFEST’e katılmak için öğretmenle- becerisi kazanması hedefleniyor. Teleskop, bir
rinin desteği ile bir teleskop yapmaya karar bilimsel gözlem aracı olmanın yanı sıra üze-
verdi. Öncelikleri atık malzeme kullanmak rinde çeşitli sensörler ve yazılımlarla eğitimsel
olan öğrenciler, okul müdürü Mustafa Genç ve bir materyal olarak hizmet etme özelliği taşı-
öğretmenlerden teknik malzeme konusunda yor. Teleskop modüler ve mobil bir materyal
destek aldı. Okulun isminin baş harflerinden olacağından, okulun kendi atölyesinde üreti-
esinlenilerek “NATEMSKOP” adını verdikleri lip teslim edebileceği gibi talep eden okullara
ürünü geliştirdiler ve yapılan başvuru sonun- ham veya yarı işlenmiş olarak gönderilip okul
da Türk Patent ve Marka Kurumundan patent öğrencilerinin kendi teleskoplarını kendilerinin
aldılar. yapması da sağlanabiliyor.
NATEMSKOP’un ana parçasını kâğıt rulosu Tanıtım sonrası öğrencilere teşekkür eden
ve alttaki malzemeleri ise atık sıralar oluş- Yentür, büyük düşünmenin önemine dikkat
turdu. Aşındırılan bir aynanın üzeri, alümin- çekti. Bilimin merak ve ilgiyle geliştiğinin altı-
yum buharıyla kaplanıp teleskobun içine nı çizen Yentür, çaba göstermeden başarıya
monte edildi. Murat Yılmaz, marka ve model ulaşmanın mümkün olmadığını, meslek lisele-
patentini aldıkları ürünün tamamen yerli im- rinde okuyan bilime meraklı öğrencilerin, okul-
120