Page 113 - 81 ÇALIKUŞU İZMİR
P. 113
Yazar; çocuk yetiştirme kitaplarının tamamı-
na yakınının Batı’dan çeviri olduğunu, ithal
yöntemlerin kültürümüze tamamen yabancı
olduğunu gördüğü için Anadolu’da yüzyıllar-
dır uygulanan ama unutulmaya yüz tutmuş
çocuk yetiştirme modelini yazıya döktü. “Ana-
dolu Pedagojisi” adını verdiği kitabında, Ana-
dolu Pedagojisi kavramını literatüre taşımakla
kalmayıp, bebeklikten ergenliğe hatta evliliğe
kadar çocuk yetiştirmede Batılı kaynaklara al-
ternatif bir rehber niteliğinde olan yöntemler-
den bahsetti.
Türk tarihini, devlet adamlarımızın kendi ağız-
larından anlatımıyla kaleme aldığı bir kurguy-
la “Tarihimizin Derinliklerinden Cumhuriyete”
adlı kitabıyla hayat bulmuştur.
Yaşadığımız dünyadaki birçok disiplinin geç-
mişten günümüze hangi aşamalardan geldiği,
geleceğe yönelik nasıl bir yol izlenmesi ge-
rektiğinin öngörüldüğü ve bu süreçte yaşana-
caklarla ilgili çözüm önerilerini “Dijital Çağda
Yaşamak” kitabında anlattı.
Yıllarca evliliklerini bir ahenk içinde devam
ettirmiş ve sosyal hayatlarında çevrelerine
örnek olmuş evlilikleri konu aldığı, değişik ai-
lelerle yapılan röportajlardan oluşan bilgilerin
anlatıldığı “İlham Veren Evlilikler” kitabıyla
son yıllarda artan boşanma oranlarının azal-
tılmasına yönelik katkı sağlamayı amaçladı.
Yazarın; çocuk edebiyatı, masal, hikaye, ro-
man, araştırma ve tiyatro oyunu türlerinde
başta olmak üzere yirminin üzerinde yayına
hazır kitabı bulunmaktadır.
Yazar halen Buca Necip Fazıl Kısakürek İlko-
kulu müdürü olarak görev yapmaktadır. Evli
ve iki çocuk babasıdır.
113