Page 112 - 81 ÇALIKUŞU İZMİR
P. 112
Sanatçı Öğretmenimiz şair ve yazar olarak devam etti. Öğrencilik
yıllarında yazmış olduğu şiir ve kompozis-
yonlar gazetelerde yayınlandı ve yarışmalar-
da ödüller aldı. Yazar, okul yıllarında gazeteci
ve yazar olmayı istemesine karşın ülkemizde
kitaba ve yazara olan ilgisizliği gördüğü ve
yazarlıkla geçimini sürdüremeyeceğini dü-
şündüğü için yazarlık hayallerinin peşinden
gitmekten vazgeçti.
Yıllar geçse de yazarın yazmaya olan tutkusu
hiç bitmedi ve bastırmış olduğu yazarlık yete-
neğini elli yaşından sonra açığa vurdu. Kendi
deyimiyle; “ zihin ve bilgi çeşmesinin akarının
dolup taşması” ve “yazın hayatında ben de
varım” demesi elli yıl sonra oldu.
Yazar önce; otuz yılı aşkın sürede Anadolu’nun
birçok yöresini gezip görerek ve araştırarak
elde ettiği bilgilere değindiği “Anadolu’da Çocuk
Yetiştirme Kültürü/ Avut Oynat Eğit” kitabını ka-
leme aldı. Bu kitapta; aşerme, bebeğin tuzlan-
ması, çelikleme, kuş yeli, diş buğday, akika…
gibi geleneklerimiz başta olmak üzere, Anado-
lu’da binlerce yıldır uygulanan çocuk yetiştirme
yöntemlerinden bahsetti. Anadolu’da kırk yaşın
üzerindeki kişilerin; atadan, dededen, ebeden
1965 yılında Kütahya ilinin Tavşanlı ilçesinde duyduğu, öğrendiği çocuk gelişimine ilişkin eş-
doğan yazar, ilk, orta ve lise öğrenimini Tav- siz bilgileri bu kitapta topladı.
şanlı’da tamamladı. 1987 yılında Trakya Üni-
versitesi Çanakkale Eğitim Yüksekokulu Sınıf
Öğretmenliğinden, 1998 yılında Dokuz Eylül
Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Eğitim Yö-
neticiliği ve Deneticiliği Bölümünden, 2016 yı-
lında Anadolu Üniversitesi Medya ve İletişim
Bölümü’nden mezun oldu. Kütahya, Mardin,
Batman, Erzurum ve İzmir illerinde sınıf öğ-
retmeni ve okul müdürü olarak görev yaptı.
Yazarın kitaplarla olan yakınlığı ilkokul yıl-
larında okuyucu olarak başladı, sonrasında
112