Page 42 - 81 Çalıkuşu İzmir
P. 42
Anadolu Lisesi öğrenci ve öğretmenlerine bir dizi değişime açık olması, gönüllü, tutkulu, inançlı ve
eğitim verdi. sabırlı olması, kendilerine inanması, kendi güçleri-
nin farkında olması ve son olarak karar verip adım
Dünyada meydana gelen bilgisayar ve internet atması konularında tavsiyelerde bulundu.
tabanlı teknolojik gelişmeler birçok şeyi etkiledi-
ği gibi eğitim-öğretim süreçlerini de etkilemiştir. Siirt Üniversitesinden Dr. Öğr. Üyesi Sungur Gürel;
Bu gelişen teknolojiler, yüz yüze eğitime ek ola- biçimlendirici değerlendirmenin öğrenme-öğretme
rak uzaktan eğitim süreçlerinin de eğitim-öğretim sürecindeki aksaklıkları tespit edip düzeltmek ve
sürecinde kullanılabilmesine olanak sağlamıştır. öğrencilerin öğrenme eksikliklerini belirleyip gi-
Öğrencilerin sadece sınıf ortamlarında değil, sı- dermedeki önemine dikkat çekti. Etkili ve etkisiz
nıf dışı ortamlarda da harmanlanmış bir şekilde geribildirimler hakkında örnekler veren Gürel, bu
öğrenmelerinin daha etkin ve kalıcı gerçekleşme- ifadelerin öğretmenlerin mesleki geribildirimi açı-
sinin önemi, yaşadığımız Covid-19 pandemi sü- sından etkileri hakkında açıklamalar yaptı. He-
recinde iyice anlaşılmıştır. Öğrenme ve öğretme deflerin, kazanımların belirlenmesinin, öğretim
ortamlarının çok daha etkili olabilmesi için bilgi durumlarının planlanmasının, öğretimin uygulan-
ve iletişim teknolojileri, çoklu öğrenme araçları, ması ve değerlendirilmesinin, geribildirimlerin ve
geleneksel ve çevrimiçi öğrenme anlayışının bir- öğretimin yeniden yapılandırılması basamakları-
leşmesi ile hibrit öğrenme-öğretme denilen yeni nın önemini vurguladı.
bir model ortaya çıkmıştır. Çalıştayda, bütüncül
ve yenilikçi bir eğitim-öğretim yaklaşımı olan hibrit Doç. Dr. Esef Hakan Toytok ve Dr. Öğr. Üyesi
öğrenme modelinin günümüz eğitim ortamlarına Sungur Gürel'in değerli paylaşımlarının ardından
etkisi de ele alındı. okul öncesi, ilkokul, fen bilimleri-matematik-in-
gilizce derslerine giren ortaokul ve sosyal bilgi-
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesinden ler- din kültürü-Türkçe derslerine giren ortaokul
Doç. Dr. Esef Hakan Toytok, bir insanın her şeyi öğretmenleri olarak oluşturulan 4 grubun atölye
değiştirebileceğini ifade etti. Büyük başarılara çalışmalarına geçildi. Çalıştayın sonunda bu sü-
imza atmış insanları yetiştiren öğretmenlerin, bu reçte elde edilen kazanımlar, bilgiler ve öneriler
insanları nasıl etkilediğini, nasıl değiştirdiğini ka- katılımcılarla paylaşıldı.
tılımcılarla birlikte örnekleyen Toytok, öğretmenlik
mesleğinde disiplinlerarası bilgi birikimine sahip
olmanın önemini vurguladı. Hibrit öğrenme ve öğ-
retmenin içinde geçen yaratacılık, empati ve uygu-
lamanın öğretmenlik mesleği için ne kadar önemli
olduğunun altını çizdi. Hibrit eğitim başlığı altın-
da, harmanlanmış öğrenmenin geleneksel eğiti-
mi desteklemek amacı ile teknolojik materyallerin
kullanılması olarak düşünülmemesi gerektiğini
söyledi. Bu öğrenme modelindeki dengenin çevri-
miçi ağırlıklı eğitim veren bir kurumun verimliliğini
arttırmak amacıyla çevrimiçi eğitime ek olarak yüz
yüze ders vermesi olarak düşünülebileceğini söz-
lerine ekledi. Hibrit düşünmenin gelişmesi için öğ-
retmenlerin kendilerini farklı alanlarda geliştirmesi,
42