Page 26 - İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ E-DERGİ SAYI:3
P. 26
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SAYI: 3
öğrenciler başka şehirdeki öğrencilere de panolarının da olmasını istedi. Bu sayede
okudukları kitaplardan kargoladılar. kendi okudukları kitapları, içeriklerini ve
yorumlarını asarak
Bu şekilde sıra ile okulları
arkadaşlarına önerilerde
dolaşan sürpriz kitaplar,
bulunuyorlar.
öğrencileri şaşırtmaya
devam ediyor, mutlu Teknoloji bu projenin
ediyor, beraberinde yeni neresinde?
arkadaşlıklar taşıyor.
Bu yolculukta, kitap
Projeye katılan okullarda
okumanın yaygınlaştırılması
kitap okuyan öğrenci sayısı
için bilişim ve teknoloji bir
gözle görülür derecede
araç olarak kullanıldı.
artış oldu. Ayrıca Gazi
Projede yer alan gönüllü
Umurbey Ortaokulu
öğrenciler, planlanan
öğrencileri projenin vermiş
konularla ilgili kendi
olduğu heyecanla okullarında bir kitap
videolarını ya da görsel slâytlarını hazırlamak
panosu hazırladılar ve her ay kendi adlarıyla
için youtube, moviemaker, slideshare, ppt,
birlikte okumuş oldukları kitap isimlerini
paint gibi basit medya araçlarını kullanarak
panoya yapıştırdılar. Ayın sonunda bu isimler
bilişim becerilerini geliştirdiler. Böylece
arasından çekiliş yapıldı ve iki öğrenciye
öğrenciler kitap okuma alışkanlığı kazanırken
kitap hediyesi verildi. Bunun yanında en çok
aynı zamanda da bilinçli teknoloji kullanımı
kitap okuyan öğrenciye de ödül verildi. Bu
ile ilgili farkındalık
sayede, ilk ay panoda 48
kazandılar. Öte yandan
kitap ismi varken ikinci ay
proje kapsamında
157 isim ile müthiş bir artış
öğrenciler yazılı ve görsel
gözlemlendi. 6 öğrenci ile
olarak duygu paylaşımları
başlayan proje, 148
yaparak iletişim
öğrenci ile büyümeye
becerilerini ve ifade
devam ediyor.
yeteneklerini geliştirme
Okulun her koridorunda fırsatı buldular. Projede
okuma köşesi var… yer alan öğrenciler, kitap
hediye ettikleri arkadaşları
Okuma oranının hızla arttığı
ile görüntülü konuşmalar
okulda, okul idaresi ve
yapıyor, sosyal medya
öğretmenler bir arada çalışarak, her koridora
üzerinden kitap paylaşımları ve yorumlar
bir okuma köşesi oluşturdular. Bu köşelerde
yapıyorlar.
etrafında eğlenceli resimler bulunan küçük
duvar rafları ve altında rahat okuma Böylece küçük bir dokunuş ile başlayan bu
koltukları var. Ayrıca öğrencilerin de katkısı yolculukta mutlu izler bırakmaya devam
var bu köşelerde. Öğrenciler kitap öneri eden okulumuza iyi yolculuklar diliyoruz.
26