Page 25 - İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ E-DERGİ SAYI:3
P. 25
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SAYI: 3
GAZİEMİR’DEN YOLA ÇIKAN OKUMA TRENİ
- Kargo geldi mi?
- Bana da kitap var mı?
- Bu ay 15 kitap okudum, sen kaç tane okudun?
- Ben de projeye katılabilir miyim?
Gaziemir Gazi Umurbey Ortaokulu öğrencileri güne
yukarıdaki sorular ile başlıyor. Sosyal medya ve
teknolojinin hayatımıza hızla girmesiyle birlikte ihmal
edilen okuma alışkanlığını yeniden kazandırmak için
teknolojiyi kullanan Bilişim Teknolojileri öğretmeni
Zekican Yardımcı yürüttüğü proje ile öğrencilere
kitapları sevdirmeyi ve onları okumaya teşvik etmeyi
hedefliyor.
Projenin amaçları nelerdir? yolculuğa Hatay ilinden başka bir okul da
katıldı. Giderek büyüyen projede yer alan
-Sosyal medya araçlarını kullanarak okuma
öğrenciler daha fazla kitap okuyarak daha
alışkanlığını kazandırmak
fazla arkadaşa ulaşmanın heyecanını
-Okunan kitaplardan oluşan dijital bir kitaplık
yaşadılar.
ya da kütüphane grubu oluşturmak
-Bilişim derslerinde öğrendikleri Peki, bu trende neler yüklü?
uygulamaları bu projede kullanarak
Öğrencilerin başka şehirlere ulaştırmak için
okudukları kitaplar hakkında yorumlarını
aldıkları sürpriz kitaplar, anlamlı ayraçlar,
ifade etmek
heyecanlarını dile getiren mektuplar…
-Öğrencilerin özgüvenlerini desteklemek
-Teknolojiyi yaratıcı ve olumlu bir şekilde Nasıl mı çalışıyordu bu tren?
hayata aktarabilmeyi öğretmek
Gönüllü öğrenciler, kendi okudukları ve
-Öğrenciler arasında etkileşim sağlayıp sosyal
beğendikleri kitapları satın aldılar ve duygu
yönden gelişimlerini sağlamak
ve düşüncelerini belirten merak uyandırıcı
mektupları da aralarına iliştirerek bambaşka
şehirlerdeki hiç tanımadıkları öğrencilere
gönderdiler. Kitaplar, bir derste eğitim gören
öğrencilere sürpriz olarak kargoyla
ulaştığında aynı şekilde sürprizi alan
Bu amaçlara ulaşabilmek için Türkiye’nin
farklı bölgelerinde yer alan okullarla birlikte
çalıştılar. Okuma treni ilk olarak İstanbul ve
Tekirdağ’da olan iki okula ulaştı. Daha sonra
e-twinning üzerinden hızla yayılan bu
25