Page 25 - İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ E-DERGİ SAYI:3
P. 25

İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ                                         SAYI: 3


               GAZİEMİR’DEN YOLA ÇIKAN OKUMA TRENİ

               - Kargo geldi mi?

               - Bana da kitap var mı?

               - Bu ay 15 kitap okudum, sen kaç tane okudun?

               - Ben de projeye katılabilir miyim?

               Gaziemir Gazi Umurbey Ortaokulu öğrencileri güne
               yukarıdaki sorular ile başlıyor. Sosyal medya ve
               teknolojinin hayatımıza hızla girmesiyle birlikte ihmal
               edilen okuma alışkanlığını yeniden kazandırmak için
               teknolojiyi kullanan Bilişim Teknolojileri öğretmeni
               Zekican Yardımcı yürüttüğü proje ile öğrencilere
               kitapları sevdirmeyi ve onları okumaya teşvik etmeyi
               hedefliyor.
            Projenin amaçları nelerdir?                        yolculuğa Hatay ilinden başka bir okul da
                                                               katıldı. Giderek büyüyen projede yer alan
            -Sosyal medya araçlarını kullanarak okuma
                                                               öğrenciler daha fazla kitap okuyarak daha
            alışkanlığını kazandırmak
                                                               fazla arkadaşa ulaşmanın heyecanını
            -Okunan kitaplardan oluşan dijital bir kitaplık
                                                               yaşadılar.
            ya da kütüphane grubu oluşturmak
            -Bilişim derslerinde öğrendikleri                  Peki, bu trende neler yüklü?
            uygulamaları bu projede kullanarak
                                                               Öğrencilerin başka şehirlere ulaştırmak için
            okudukları kitaplar hakkında yorumlarını
                                                               aldıkları sürpriz kitaplar, anlamlı ayraçlar,
            ifade etmek
                                                               heyecanlarını dile getiren mektuplar…
            -Öğrencilerin özgüvenlerini desteklemek
            -Teknolojiyi yaratıcı ve olumlu bir şekilde        Nasıl mı çalışıyordu bu tren?
            hayata aktarabilmeyi öğretmek
                                                               Gönüllü öğrenciler, kendi okudukları ve
            -Öğrenciler arasında etkileşim sağlayıp sosyal
                                                               beğendikleri kitapları satın aldılar ve duygu
            yönden gelişimlerini sağlamak
                                                               ve düşüncelerini belirten merak uyandırıcı
                                                               mektupları da aralarına iliştirerek bambaşka
                                                               şehirlerdeki hiç tanımadıkları öğrencilere
                                                               gönderdiler. Kitaplar, bir derste eğitim gören
                                                               öğrencilere sürpriz olarak kargoyla
                                                               ulaştığında aynı şekilde sürprizi alan






            Bu amaçlara ulaşabilmek için Türkiye’nin
            farklı bölgelerinde yer alan okullarla birlikte
            çalıştılar. Okuma treni ilk olarak İstanbul ve
            Tekirdağ’da olan iki okula ulaştı. Daha sonra
            e-twinning üzerinden hızla yayılan bu



                                                           25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30