Page 25 - İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ E-DERGİ SAYI:2
P. 25

İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ                                         SAYI: 2


               MAZHAR ZORLU’DA TEKNOLOJİ İLE İÇ İÇE ROBOTİK ÇALIŞMALAR



                                                                 zamanlı ölçüm ve izleme ile yüksek verimlilik
                                                                 elde etmek ve malzeme firelerini azaltmak
                                                                 için, siber-fiziki sistemler, nesnelerin interneti,
                                                                 fiziki internet ve hizmetlerin interneti gibi bilgi
                                                                 ve iletişim teknolojileri temelinde tasarlanmış
                                                                 olan gelecek vizyonudur. (Kayıkçı, Coşkun ve
                                                                 Gencay, 2016).  Bu anlamda, nesnelerin
                                                                 interneti, güncel hayatımızın içine henüz bu
            Her geçen gün, dünyanın bir başka noktasında         kadar da girmemişken, okulumuz
            yapılmış olan bir çalışmanın sonuçlarını görüp       fabrikalardaki cihazların internet üzerinden
            şaşırıyoruz. Kimisi insanların ya da diğer           izlenmesi için gerekli olan donanımlar ve
            canlıların hayatını gerçekten kolaylaştıran          yazılımla ilgili bilgileri öğrencilerine
            buluşlar olurken kimisi de var olanın revize         vermekteydi.
            edildiği ve yaşam konforunun
            arttırıldığı yenilikler oluyor.                               İki yıl önce 10.sınıf Temel
                                                                          Programlama Dersi ilk sınavının
            Evlerimizdeki cihazlar,
            araçlarımızdakiler ve hatta bizler                            neticesinde, yüksek not alan
            cep telefonlarımıza eklenen yeni                              öğrencilerle yola çıkan ve şu anda
            özellikler ile her geçen gün biraz                            sayıları 35 civarında olan bir öğrenci
            daha donanımlı, kontrol edilebilir                            grubu ile Robot Kulübü çalışmaları
                                                                          canlandırıldı. Mesai saatleri dışında,
            ya da izlenebilir hale geliyoruz.
                                                                          hafta sonları ve hatta yaz tatilinde
            Buna Endüstri 4.0 devrimi ile
            birlikte tanımaya başladığımız                                temel seviye programlama,
            nesnelerin interneti  (fiziksel nesnelerin                    elektronik, modelleme ve üç boyutlu
            birbirleriyle veya daha büyük sistemlerle            yazıcı kullanımı gibi eğitimler yapıldı.
            bağlantılı olduğu iletişim ağı) adını veriyoruz.     Oluşturulan proje laboratuvarı ile öğrencilerin
                                                                 severek çalışacakları bir kulüp odası elde
            Mazhar Zorlu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi        edildi.
            Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri Bölümü,
            JICA (Japan International Cooperation Agency,        İhtiyaçları olan teknik malzemeler uygun
            Japon Uluslararası İş birliği Ajansı) tarafından     atölyelerden temin edilerek bu laboratuvara
            yapılan saha araştırmaları sonucunda, 2001           yerleştirildi.
            yılından bugüne kadar sürekli üretim
            teknolojilerindeki yeniliklerin takipçisi oldu ve
            bunlara ilişkin ders kitapları, uygulama
            materyalleri, ders planları kullanarak ve
            kurslar açarak bu bilgilerin güncel kalması için
            çaba sarf etti.


            Endüstri 4.0, Alman Hükümetinin yüksek
            teknoloji stratejisi kapsamında yaptığı tanıma
            göre; üretimde esneklik sağlamak, gerçek




                                                           25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30