Page 25 - İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ E-DERGİ SAYI:2
P. 25
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SAYI: 2
MAZHAR ZORLU’DA TEKNOLOJİ İLE İÇ İÇE ROBOTİK ÇALIŞMALAR
zamanlı ölçüm ve izleme ile yüksek verimlilik
elde etmek ve malzeme firelerini azaltmak
için, siber-fiziki sistemler, nesnelerin interneti,
fiziki internet ve hizmetlerin interneti gibi bilgi
ve iletişim teknolojileri temelinde tasarlanmış
olan gelecek vizyonudur. (Kayıkçı, Coşkun ve
Gencay, 2016). Bu anlamda, nesnelerin
interneti, güncel hayatımızın içine henüz bu
Her geçen gün, dünyanın bir başka noktasında kadar da girmemişken, okulumuz
yapılmış olan bir çalışmanın sonuçlarını görüp fabrikalardaki cihazların internet üzerinden
şaşırıyoruz. Kimisi insanların ya da diğer izlenmesi için gerekli olan donanımlar ve
canlıların hayatını gerçekten kolaylaştıran yazılımla ilgili bilgileri öğrencilerine
buluşlar olurken kimisi de var olanın revize vermekteydi.
edildiği ve yaşam konforunun
arttırıldığı yenilikler oluyor. İki yıl önce 10.sınıf Temel
Programlama Dersi ilk sınavının
Evlerimizdeki cihazlar,
araçlarımızdakiler ve hatta bizler neticesinde, yüksek not alan
cep telefonlarımıza eklenen yeni öğrencilerle yola çıkan ve şu anda
özellikler ile her geçen gün biraz sayıları 35 civarında olan bir öğrenci
daha donanımlı, kontrol edilebilir grubu ile Robot Kulübü çalışmaları
canlandırıldı. Mesai saatleri dışında,
ya da izlenebilir hale geliyoruz.
hafta sonları ve hatta yaz tatilinde
Buna Endüstri 4.0 devrimi ile
birlikte tanımaya başladığımız temel seviye programlama,
nesnelerin interneti (fiziksel nesnelerin elektronik, modelleme ve üç boyutlu
birbirleriyle veya daha büyük sistemlerle yazıcı kullanımı gibi eğitimler yapıldı.
bağlantılı olduğu iletişim ağı) adını veriyoruz. Oluşturulan proje laboratuvarı ile öğrencilerin
severek çalışacakları bir kulüp odası elde
Mazhar Zorlu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi edildi.
Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri Bölümü,
JICA (Japan International Cooperation Agency, İhtiyaçları olan teknik malzemeler uygun
Japon Uluslararası İş birliği Ajansı) tarafından atölyelerden temin edilerek bu laboratuvara
yapılan saha araştırmaları sonucunda, 2001 yerleştirildi.
yılından bugüne kadar sürekli üretim
teknolojilerindeki yeniliklerin takipçisi oldu ve
bunlara ilişkin ders kitapları, uygulama
materyalleri, ders planları kullanarak ve
kurslar açarak bu bilgilerin güncel kalması için
çaba sarf etti.
Endüstri 4.0, Alman Hükümetinin yüksek
teknoloji stratejisi kapsamında yaptığı tanıma
göre; üretimde esneklik sağlamak, gerçek
25