Page 15 - İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ E-DERGİ SAYI:2
P. 15
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SAYI: 2
S.A : “Nasıl yani?” Silikanın yapısal olarak küle benzemesi bizlere
ümit verirken ilk deneylerde çok üzüldük.
B.B.Y : “Öncelikle kimya müfredatındaki teorik
Silika yerine kül kullandığımızda değerlerde
bilgi, okulumuzdaki laboratuvarlar ve değerli
önemli düşüşler oldu. %100 silika kullanılan
öğretmenlerimiz bizlere bir
kauçuk ile %100 kül
proje çalışmasında yeterli
kullanılan kauçuk
olabilir ama ses getiren
birbirinin muadili
nitelikli bir proje yapmak,
olmadı; ama biz
patent alabileceğimiz bir
yılmadık. %50 silika ve
buluş veya bu yaşta
%50 kül ile
bilimde çığır açabilecek bir
oluşturduğumuz
projeye imza atmak için
reçeteden üretilen
desteğe ihtiyacımız oluyor.
kauçuk, %100 silika ile
Biz de bu kapsamda etik ve
üretilen kauçuğa yakın
adil bir yardım aldık.”
ve Avrupa standartlarının üzerinde değerler
S.A. : “İzmir’de herkesin ulaşabileceği verdi. Ürettiğimiz kauçuğun maliyeti de düştü.
kaynaklardan yardım alarak ne yaptınız yani Kauçuk üreterek atık maddenin geri
projeniz nasıl başladı?” dönüşümünü de sağlamış olduk.
B.B.Y. : “Hem Hakan hocamız hem de Doç. Dr. Türkiye’de termik santrallerde atık külün
Mehmet Özgür Seydibeyoğlu ile yaptığımız sadece %1’i değerlendirilirken biz bu yüzde
beyin fırtınası sonucunda bir proje haritası birlik oranı değiştirebilecek bir fırsat yakaladık.
çıkarmamız gerektiğini, bu proje haritamızda Ayrıca silikanın kilosunun 16 lira, külün ise 30
makale taramaları, laboratuvar çalışmaları ve kuruş olduğunu söylersek maliyetteki
saha çalışmaları olması gerektiğini gördük ve kazancımızın da ne denli büyük olduğunu
önce bir proje haritası çizdik.” vurgulayabiliriz.”
S.A. : “Proje Haritası S.A. : “Projenizi
kılavuzluğunda neler geliştirdikten sonra ne
yaptınız, yani projeniz yaptınız?”
nasıl gelişti?”
B.B.Y. :“Sonuçların
B.B.Y. :“Önceleri çok analizini yaptık. Sanayi
okuduk. Külün özellikleri 4.0 ve Döngüsel
ve kauçuk üretimi Ekonomi konusunda
hakkında yazılan bir sürü biraz makale okuduk.
makaleyi taradık. Termik Rapor yazma ile ilgili
santral atıklarının yönetilmesi konusunda kılavuzları karıştırdık ve en sonunda projemizi
yapılan çalışmaları anlatan makaleler de raporlaştırdık.
okuduk. Kauçuk üretiminde kullanılan ve bir
Çeşitli yarışmalar için pafta, sunum, video ve
hayli zararlı olan silika maddesi ile külün
doküman hazırladık. İlgili kanallar aracılığı ile
benzer özelliklere sahip olduğunu tespit ettik.
araştırma projeleri yarışmalarına projelerimizi
Hem laboratuvar çalışmalarında hem de gönderdik.”
sahada yapılan kauçuk üretimlerine katıldık.
Bir fabrika ile anlaştık ve yaptığımız üç
reçeteye göre kauçuk üretimi yaptık. Birinci S.A. : “Yarışmalarda ne oldu?”
reçetede %100 silika ile kauçuk ürettik. İkinci
B.B.Y. :“Yarışmaların hepsinin başvuruları ve
reçetede %100 kül kullandık. Son reçetede de
değerlendirme süreçleri farklı farklıydı, kimisi
%50 silika ve %50 kül kullandık.
15