Page 25 - İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ E-DERGİ SAYI:1
P. 25

İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ                                         SAYI: 1


               motive ederek, başarılı Avrupa                         etme olanağı bulmuşlardır. Çeşitli
               uygulamalarını okullarımızda                           bilişim etkinlikleri ile yenilikçi
               kullanmayı hedefliyoruz. Bu                            uygulamaların sınıflara taşınması
               amaca hizmet edebilmek için                            sağlanmıştır.  Öğrencilerimiz,
               2017-2019 Erasmus+ KA1                                 teknolojiyi yaratıcı ve olumlu bir şekilde
               Personelin Öğrenme Hareketliliği                       hayatlarına aktarabilmeyi
               "ICT UC ME: I see things, you see                      öğrenmişlerdir. Bilişim etkinlikleri
               me" başlıklı proje başvurusunda                        dışında sosyal hayata daha fazla dâhil
               bulunduk. Bu süreçte, sekiz okulun                     olabilmeleri için çeşitli dış aktiviteler ile
               e-twinning projesiyle bir araya                        öğrencilerimizin farklı ortamlarda
               gelmesini, bilişim etkinlikleri ve                     bulunması sağlanarak özgüvenleri
               sosyal etkinlikler                                     desteklenmiştir. Bu kapsamda
               gerçekleştirmesini hedefledik. Özel eğitim       öğrencilerimiz ilk defa buz pateni yapmış, ilk
               sınıflarının bulunduğu okullarımızda yenilikçi   defa sinemaya gidip üç boyutlu film izlemiş, ilk
               bilişim ve yaratıcı öğretim metotlarının         defa lego etkinliğinde bulunmuş, ilk defa video
               kullanılması ve uygulanmasını amaçladık.         konferans görüşmeleri yapmış, ilk defa sanal
               Öğrencilerimizin kahhot, padlet, aurasma gibi    gerçeklik deneyimi yaşamışlardır ve daha
               web2 araçları, powerpoint, slideshare, paint     birçok ilk denemeye devam etmektedirler.
               gibi basit bilgisayar programlarını              Öğrencilerimiz için kahvaltı organizasyonları
               kullanmalarını sağlayarak derslerde bilişimle    düzenlenmiş, velileri, öğretmenleri ve
               eğlenmelerini ve yeni yöntemler denemelerini     müdürleri ile her zaman bulundukları
               istedik. Bilişim uygulamalarının dışında sosyal   ortamların dışına çıkarak paylaşımlarda
               hayatta da yer alabilmeleri için buz pateni,     bulunmaları sağlanmıştır.
               sinema, lego etkinliği, resim sergisine gitme,
                                                                   Projenin yerel basamağı 30 Haziran’da son
               karaoke, bowling gibi farklı alanlarda
                                                                bulmuştur ve projenin Avrupa boyutu için
               etkinlikler planlandık ve uyguladık.
                                                                heyecanlı bir bekleyiş başlamıştır. Proje, Ulusal
                                                                Ajansın belirlediği listede 3500 adet Ka1
                                                                başvurusu arasından 28. yedek olarak büyük
                                                                bir başarı elde etmiştir. Temin edilecek bütçe
                                                                ile özel eğitim öğretmenleri, bilişim
                                                                öğretmenleri ve eğitim yöneticileri
                                                                profesyonel eğitimler alarak özel eğitimde
                                                                nitelik artırılacak ve böylelikle Gaziemir sesini

                                                                Avrupa’da da
                  Proje sonucu olarak, öğretmenlerimiz farklı   duyurabilecek.
               okullardaki işleyişleri e-twinning platformunda   Projede emeği
               gözlemleyebilmiş, farklı uygulamaları            geçenleri böylesine
               paylaşarak özel eğitim sınıflarımızdaki          duyarlı bir projeyi
               öğrencilerimizin kişisel ve sosyal becerilerini   gerçekleştirdikleri
               geliştirmiş, onlara yeni vizyonlar katarak       için kutluyor,
               birbirinden farklı alanlarda sosyal etkinlikler   projenin devamı için
               yapmalarını sağlamışlardır ve öğrencilerimizin   başarılar diliyoruz.
               hiçbir yerde yalnız olmadıklarını
               duyumsatmışlardır.

                  Bilişim öğretmenlerimizin desteğiyle
               öğrenciler kendilerini teknolojik olarak ifade





                                                           25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30