Page 21 - İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ E-DERGİ SAYI:1
P. 21

İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ                                         SAYI: 1


                                                                                                   DİKİLİ

               DİKİLİ OKULLARI YENİLİKÇİ VE FARKLI


                  İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge         bedensel, ruhsal, sanatsal ve akademik
               birimi tarafından yürütülen; eğitimde yeni       olarak gelişimlerine destek oluyorlar ve
               gelişimlere yol açmak, tecrübe ve                sağlıklı ve mutlu bireyler olarak
               deneyimleri paylaşmak, daha kaliteli bir         yetişmelerini sağlıyorlar.
               eğitim için var olan potansiyeli ortaya

               çıkarmak ve üretken ve donanımlı
               eğitimcilerimizin paydaşlığını sağlamak
               amacıyla düzenlenen “Eğitim-Öğretimde
               Farklılıklarımız Çalıştayı” sonuçlandı. Beş
               ayrı kategoride düzenlenen ve alanında
               örnek oluşturacak en iyi fikir proje
               sahiplerinin buluştuğu çalıştayda Dikili

               okullarının hazırladığı iki proje
               kategorilerinde “En İyi Fikir ve Proje”          Mehmet Akif Ersoy İmam Hatip Ortaokulu
               seçildi.                                         öğretmenleri “Allah Güzeldir, Güzeli
                                                                Sever” adlı projeleri ile toplumumuzda ve
                                                                okullarımızda unutulmaya yüz tutmuş
                                                                güzide sanat dallarımıza (Ebru, Kaligrafi,
                                                                Hüsn-i Hat, Tezhip) öğrencilerinin ilgi
                                                                duymaları ve bu sanat dallarında
                                                                yeteneklerini geliştirmelerini hedeflediler.
                                                                Öğrencilerinin ortaya koydukları eserleri
                                                                diğer okullardaki arkadaşlarıyla ve

                                                                toplumla paylaşmaları sağlanmak amacıyla
                  Kıratlı Esin Çağdaş İlkokulu
                                                                Dikili ‘deki okulları gezici sergi ile ziyaret
               öğretmenlerinin okullarında uyguladıkları
                                                                ederek özellikle de köy okullarındaki küçük
               ”Mutlu Günler” adlı proje ile günlerin
                                                                kardeşlerine, daha önce belki de hiç
               adlarını değiştirdiler. Her güne farklı
                                                                görmedikleri bu sanat dallarında eser
               anlamlar yükleyerek, okullarını daha
                                                                yaptırmaları, onların da bu hazzı
               eğlenceli ve mutlu hale getirdiler.
                                                                yaşamalarını sağladılar. Ayrıca yaptıkları
               Pazartesi günü ”Öykü ve Şiir Günü”, Salı         bu eserlerle kermes düzenleyerek, elde
               günü “Doğa ve Çevre Günü”, Çarşamba
                                                                ettikleri gelirle bizzat kendilerinin bir hayır
               günü “Sağlıklı Yaşam ve Spor Günü”,
                                                                kurumuna bağışta bulunmaları yoluyla
               Perşembe günü “Dans ve Müzik Günü”,
                                                                topluma faydalı bir fert olmanın
               Cuma günü “Sağlıklı Beslenme ve Meyve
                                                                mutluluğunu ve gururunu hissetmişlerdir.
               Günü” olarak belirlendi. Üç yıldır bu
               günlerin adlarına uygun olarak teneffüs ve
               öğle aralarında çeşitli aktiviteler

               gerçekleştiren öğretmenler, bu proje ile
               öğrencilerin sosyal, kültürel, zihinsel,



                                                           21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26