Page 27 - ÇALIKUŞU 12_8
P. 27

Talim ve Terbiye Kurulu Üyesi Prof. Dr. Mehmet Taşpı-  Teknolojinin bir amaç mıdır yoksa araç mıdır sorusuna
            nar, “Eskiden her şey okulda öğrenilir ve bilginin temel  da açıklık getiren Taşpınar, “Biz biliyoruz ki teknolojinin
            kaynağı kitaptır anlayışı hâkimdi. Bir öğrenci okula ne  öğretim ortamında, öğrenme öğretme sürecinde öğ-
            kadar çok giderse ne kadar çok öğretmen ve materyal  retimin kalitesini artırmak adına bir araç olarak kullanıl-
            ile karşı karşıya kalırsa daha iyi öğrenir anlayışı vardı.  ması esas olmalıdır” vurgusunu yaptı. Yenilik ve Eğitim
            Tabi ki dönüşüm gerçekleşti ve en büyük kaynağı bilim  Teknolojileri Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Dr. Bilge
            ve teknolojinin eğitim ortamına yansıması oldu. Bugün  Han Özbaylanlı, “Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel
            teknoloji sizin önünüze son derce yoğun bilgi getire-  Müdürlüğü olarak, öğretmen ve öğrencilerimizin diji-
            biliyor. Buradan çıkması gereken çok önemli mesajlar  tal yeteneklerinin artırılmasına önem veriyoruz. Eğitim
            da oluyor. Acaba okullarda öğrencileri öğretmenlerle  sistemimizi daha da ileri taşımak için elimizden geleni
            bir arada tutmanın bilgi öğrenimi babında, duyuşsal,  yapmak zorundayız. Okullarımızda Fatih Projesi yürüt-
            davranışsal, kişilik ve karakter öğrenimindeki yeri nedir  tük ve bu sene sonu itibariyle bütün sınıflara etkileşimli
            diye bu dönüşümlerden mesajlar çıkarılması gerekiyor.  tahta kurma hedeflerimizi gerçekleştiriyoruz. Erişimin
                                                                 ötesinde akıllı tahtaların kullanımı, sınıf içi yüz yüze eğiti-
            Millî Eğitim Bakanlığında öğretmen olarak görev yaptı-
            ğım 8 yıllık sürede, Fatih Projesi’ne benzer bazı dönü-  me yansıtmak üzere kapasite oluşturma çalışmalarımız
            şümler yaşandı. Bunlardan birisi de bilgisayar destekli   var. Bu anlamda bugün yaptığımız çalıştay güzel bir ör-
            öğretim çalışmalarıydı. 90’lı yılların başlarıydı, bilgisa-  nek. Önümüzdeki süreçte de böylesi etkinlikler devam
            yarların son derece sınırlı olduğu ve pek çok şeyin iyi   edecek” dedi. Özbaylanlı, çalıştayda bulunmaktan duy-
            tasarlanmadığı ama sınıf ortamında sunulduğu durum-  duğu mutluluğu dile getirerek konuşmasını sonlandırdı.
            lar yansıdı.                                         İki gün süren çalıştaydan çıkacak olan raporların, önü-
                                                                 müzdeki dönemde programlarla ilgili yapılacak olan ça-
            Zaman zaman teknolojinin bir araç olmaktan öte amaç
            olarak algılandığı dönemleri yaşadık” şeklinde konuştu.   lışmalara ışık tutması bekleniyor.




































 24                                                                                                                    25
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32