Page 19 - ÇALIKUŞU 10
P. 19
Izmir Il Millî Eğitim Müdürlüğünün Kapsayıcı Toplum
Inşasında Dijital Vatandaşlık Eğitimi, KATID ve TÜBITAK
4008 Projesi Yaygınlaştırma Faaliyeti Gerçekleştirildi
İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğünün Kapsayıcı Top- daşlığın on temel alanının tanıtımı yapıldı. Tülay
lum İnşasında Dijital Vatandaşlık Eğitimi KATİD Aktaş İşitme Engelliler Ortaokulu öğrencilerden
ve TÜBİTAK 4008 Projesi Yaygınlaştırma Faali- oluşan koro şarkılarını söyledi ve Kınık Mert Öztüre
yeti Tülay Aktaş İşitme Engelliler Ortaokulunda Özel Eğitim Meslek Lisesi öğrencileri drama per-
gerçekleştirildi. Fatma Beyza Baş’ın yürütücülü- formanslarını sergiledi, Atatürk Lisesi öğrencilerinin
ğünde gerçekleştirilen TÜBİTAK 4008 projesinin Kahoot oyunu gerçekleştirildi. Program sonunda
ikinci aşaması olan yaygınlaştırma faaliyeti, Tülay öğrenciler okulun bahçesinde dijital vatandaşlık
Aktaş İşitme Engelliler Ortaokulunda gerçekleştiril- sorularını cevaplandırdıkları oryantiring oyunuyla
di. Programa; İl Millî Eğitim Şube Müdürü Zeynep kaynaştı. Proje ile internette karşılaşılan sorun-
Başdaş, Kınık İlçe Millî Eğitim Müdürü Ömer Dere- lardan şikâyet etmek yerine işitme engelli bireyler
lioğlu, Bornova İlçe Millî Eğitim Şube Müdürü Meh- olarak çözüm yolları üretmek, yaratıcı etkinliklerle
tap Gemici, okul müdürleri ve öğrenciler katıldı. tartışıldı. Teknolojinin faydalı kullanımına yönelik
işitme engelli öğrencilerle birçok alanda deneyimler
“Dijital Vatandaşlık Farkındalığı” yaratmak ve işit-
me dezavantajlarından kaynaklı özgüven sorun- yaşandı. İşitme engelli vatandaşların hem gerçek
larına yönelik kapsayıcı etkinliklerin tasarlandığı hayatta hem de sanal dünyada kendilerini sağlıklı
yaygınlaştırma faaliyeti kapsamında dijital vatan- bir şekilde ifade etmelerine yönelik bir adım atıldı.
16 17