Page 53 - 81 Çalıkuşu İzmir-7
P. 53

Protokol kapsamında okullarda; öğretim program-
                                                                  larının geliştirilmesi, öğretmenlerin hizmet içi eği-
                                                                  timleri, eğitim ortamlarının iyileştirilmesi, üretimin
                                                                  artırılması, seminer ve projelerin nitelik yönünden
                                                                  geliştirilmesi  ve  benzeri  çalışmalara  katkıda  bu-
                                                                  lunmak  amaçlanıyor.  Söz  konusu  protokolle;  ül-
                                                                  kesel ve küresel çapta tarım ile doğa sorunlarına
                                                                  çözüm üreten, ulusal ve uluslararası eğitim-yayım
                                                                  ve bilimsel yayın faaliyetleri ile sonuçlarını duyu-
                                                                  ran ve uygulama aşamasında danışmanlık yapan,
                                                                  özellikle bitki genetik kaynakları sorumluluk alanı
                                                                  içerisinde  üstün  verimli,  kaliteli,  biotik  ve  abiotik
                                                                  stres koşullarına dayanıklı çeşitler geliştiren, ge-
                                                                  netik  kaynakların  korunması  ve  kullanımını  sağ-
                                                                  lama konuları başta olmak üzere tarım alanında
                                                                  ortaklığa dayanan projelerde iş birliği yapılabilme-
                                                                  si hedefleniyor.














































                                                                                                                   53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58