Page 14 - 81 Çalıkuşu İzmir-7
P. 14
İl Milli Eğitim Şube Müdürü Mevlane Akdeniz eğitiminin toplumsal farkındalıkların gelişmesi
yaptığı konuşmada İzmir İl Milli Eğitim Müdür- yönünden ihtimamı gerektiren konumda olduğu-
lüğünün TÜBİTAK 4008 “Özel Gereksinimli Bi- nu söyledi. Özel gereksinimli bireylerin toplum
reylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları içerisinde bağımsız yaşamlarının desteklenme-
Çağrısı” kapsamında iki proje ile destek almaya si ve toplumun bütünleştirilmesi amacına hizmet
hak kazanan tek il müdürlüğü olduğunun altını eden “Bilimi Yaşıyorum” projesinin farklılıkların
çizdi. Kapsayıcı toplum uygulamalarının birey- anlaşılması ve toplumsal faydası yönüyle çok
lerin kaliteli eğitim alabilmeleri, toplumda tüm önemli olduğuna değinerek projeye destek ve-
alanlarda etkin olabilecekleri bir yaşam sürdü- ren herkese teşekkür etti.
rebilmeleri, toplum içindeki farklılıkların saygı
ve kabul görmesi için gerçekleştirildiğini belirten Yaparak yaşayarak öğrenme hedefleniyor
Akdeniz, öğrencilerin toprak ve tarımla eğitim
almalarının önemine değindi. Akdeniz, projenin TÜBİTAK 4008 “Bilimi Yaşıyorum” projesi ile
hazırlanmasında ve yürütülmesinde emeği ge- özel gereksinimli bireylerin proje kapsamında
çenlere teşekkür ederek sözlerini sonlandırdı. gerçekleştirilecek doğa ile etkileşimli etkinlikler
ile bilimsel olguları fark etmelerini sağlayarak;
Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dekanı Prof. merak duygularını, araştırma ve sorgulama duy-
Dr. Banu Yücel, toplumun tüm bireylerinin bir- gularını teşvik etmek ve bilişsel, sosyal, görsel
likte bir dinamik ve süreklilik oluşturduğunun al- olarak edindikleri deneyimleri hayatlarına adap-
tını çizerek çeşitli nedenlerle bireysel özellikleri te ederek aktif katılımlarını sağlamak hedefleni-
ve eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından yor. Projenin hedef kitlesini, İzmir ilindeki özel
farklılık gösteren özel gereksinimli bireylerin eğitim meslek okullarında 9. ve 10. sınıfta oku-
14