Page 14 - 81 Çalıkuşu İzmir-7
P. 14

İl  Milli  Eğitim  Şube  Müdürü  Mevlane  Akdeniz     eğitiminin  toplumsal  farkındalıkların  gelişmesi
            yaptığı  konuşmada  İzmir  İl  Milli  Eğitim  Müdür-  yönünden ihtimamı gerektiren konumda olduğu-
            lüğünün TÜBİTAK 4008 “Özel Gereksinimli Bi-           nu  söyledi.  Özel  gereksinimli  bireylerin  toplum
            reylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları         içerisinde bağımsız yaşamlarının desteklenme-
            Çağrısı” kapsamında iki proje ile destek almaya       si ve toplumun bütünleştirilmesi amacına hizmet
            hak kazanan tek il müdürlüğü olduğunun altını         eden “Bilimi Yaşıyorum” projesinin farklılıkların
            çizdi.  Kapsayıcı  toplum  uygulamalarının  birey-    anlaşılması  ve  toplumsal  faydası  yönüyle  çok
            lerin  kaliteli  eğitim  alabilmeleri,  toplumda  tüm   önemli olduğuna değinerek projeye destek ve-
            alanlarda  etkin  olabilecekleri  bir  yaşam  sürdü-  ren herkese teşekkür etti.
            rebilmeleri,  toplum  içindeki  farklılıkların  saygı
            ve kabul görmesi için gerçekleştirildiğini belirten   Yaparak yaşayarak öğrenme hedefleniyor
            Akdeniz,  öğrencilerin  toprak  ve  tarımla  eğitim
            almalarının önemine değindi. Akdeniz, projenin        TÜBİTAK  4008  “Bilimi  Yaşıyorum”  projesi  ile
            hazırlanmasında  ve  yürütülmesinde  emeği  ge-       özel  gereksinimli  bireylerin  proje  kapsamında
            çenlere teşekkür ederek sözlerini sonlandırdı.        gerçekleştirilecek doğa ile etkileşimli etkinlikler
                                                                  ile  bilimsel  olguları  fark  etmelerini  sağlayarak;
            Ege  Üniversitesi  Ziraat  Fakültesi  Dekanı  Prof.   merak duygularını, araştırma ve sorgulama duy-
            Dr.  Banu  Yücel,  toplumun  tüm  bireylerinin  bir-  gularını teşvik etmek ve bilişsel, sosyal, görsel
            likte bir dinamik ve süreklilik oluşturduğunun al-    olarak edindikleri deneyimleri hayatlarına adap-
            tını çizerek çeşitli nedenlerle bireysel özellikleri   te ederek aktif katılımlarını sağlamak hedefleni-
            ve  eğitim  yeterlilikleri  açısından  akranlarından   yor.  Projenin  hedef  kitlesini,  İzmir  ilindeki  özel
            farklılık  gösteren  özel  gereksinimli  bireylerin   eğitim meslek okullarında 9. ve 10. sınıfta oku-

         14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19