Page 133 - 81 Çalıkuşu İzmir-7
P. 133
Murat Avcı’nın okul öncesi eğitime olan sevda- Cemre’den alıntılar;
sı “Cemre” adlı romanında vücut buldu. Roman,
kendisini okul öncesi eğitime adayan ve bu yolda “Özneleri keşfedilmiş milletler, hep güçlü olacak-
mücadeleler veren Gülru’nun anlamlı ve sürük- tır.”
leyici hayatını anlatmaktadır. Roman, baş kah-
ramanlarından Gülru ile Rauf’un aşk hikayesi ile “Küçücük bir sevgi, evrene yayılacak büyük bir
başlıyor olsa da devamında Gülru’nun gerçek sevginin kıvılcımı olabilir. Sevginizi esirgemeyi-
eğitimci kişiliği, mesleğine olan tutkusu ve başar- niz.”
dığı farklı hikayelerden oluşmaktadır. Her yaştan
okura hitap eden roman, anlatılan hikayelerin be- “Günlük hayatın karmaşasında, unuttuğumuz
raberinde adeta gezi rehberi niteliği taşımaktadır. sevgi sözcüklerini hatırlatan varlıklar, çocuklar-
Cumalıkızık Köyü’nde başlayan macera, ülkemi- dır.”
zin farklı bölgelerini de tanıtmaktadır.
“Aslında hepimiz, söylenen bir türkünün insanda
Yazarın Cemre’yi yazmadaki amacının okul ön- uyandırdığı temiz duygular gibi hayat da güzel
cesi eğitim ile ilgili toplumsal farkındalık yarat- olsun istiyoruz.”
ma isteği olduğu romanın hemen her sayfasında
kendisini hissettirmektedir. Toplumsal gelişimin “Hayata bakarken gözlerinizi zaman zaman hafif-
ilk basamağı olan okul öncesi eğitimin diğer eği- çe kısın; olumsuzlukları süzmek için.”
tim kademelerinin devamında kilit bir noktada ol-
ması yazarın diğer çalışmalarına ilham kaynağı “Çocuklardan ilham alan benliğim dur, dinle beni!
olmuştur. Kendisi bu alanda çalışmalarına de- İçim kıpır kıpır. Umutsuzluğu sana yakıştıramı-
vam etmektedir. yorum. İlkbaharı beklerken, papatyaları, minik
kuzuları düşünüyor; okul açılıp yanımda olsunlar
istiyorum. Biliyor musun? İçim yangın olur onla-
rın yokluğunda, yaşayamam ben.”
133