Page 107 - 81 Çalıkuşu İzmir-7
P. 107

Dünya liderlerinin 2015 yılında, 2030 yılına kadar
            aşırı yoksulluğu sona erdirmek, eşitsizlik ve ada-
            letsizlik ile mücadele, iklim değişikliğini düzeltme
            başlıklarında  topladıkları  konulara  dikkat  çek-
            mek ve farkındalık sağlamak için, görsel sanat-
            lar alanı öğretmen ve öğrencileri, bir enstalasyon
            ve resim sergisi düzenleyerek katkı sağlamıştır.
            Bunun yanı sıra birçok okulun katıldığı “Orange
            Day” etkinliklerinde katılım gösterilmiştir.







                                                                  Bir  hafta  süren  çalıştay  kapsamında  öğretmen-
                                                                  ler farklı etkinliklerle uygulamalı olarak hem proje
                                                                  yönetimi hem de tasarım odaklı düşünme, yaratı-
                                                                  cı düşünme gibi becerilerini geliştirmişlerdir. Ça-
                                                                  lıştay Prof. Dr. Kürşat Çağıltay, Prof. Dr. Nergiz
                                                                  Çağıltay, Doç. Dr. Adil Oran, Doç. Dr. Burak Ka-
                                                                  rabey, Dr. Öğrt. Üyesi Nilüfer Atman Uslu, Lieven
                                                                  Desemviole, Dr. Ali Ercan Özgür gibi isimlere ev
                                                                  sahipliği yapmıştır. Ayrıca Idema, İhtiyaç Haritası,
            Öğrencileri hayata hazırlamanın, onların kendini      Onaranlar Kulübü, Dünyayı Güzellik Kurtaracak
            iyi  ifade  eden,  düşünen,  araştıran,  dinleyen  bi-  ve Tider tarafından seminerler gerçekleştirilmiş-
            reylere  dönüşmesini  sağlamanın  en  önemli  gö-     tir. Öğretmenler hafta boyunca Lieven Desomvile
            revlerinden biri olduğu misyonuyla hareket eden       ve  Doç.  Dr.  Burak  Karabey’in  danışmanlığında
            kurum, Felsefe Öğretmeni Gül Şahin önderliğin-        tasarım  odaklı  düşünme  becerilerini  kullanarak
            de  öğrencilerin  ve  velilerin  katılımıyla  düşünen   projeler  geliştirmişlerdir.  Çalıştayın  son  günün-
            ve çevreye duyarlı nesiller için felsefe forumları    de ise Bornova Şehit Fatih Satır Bilim ve Sanat
            ve panelleri düzenlemiştir.                           Merkezinde  bir  uygulama  gerçekleştirmişlerdir.
                                                                  Katılımcılara sertifikaları Bornova Bilsem Müdürü
            Üstün  yetenekli  öğrencilere  yönelik  özel  eğitim   Melike Bahar Tike Tetik ve Turgutlu Bilsem Mü-
            hizmetlerinin  kalitesini  arttırmak  amacıyla  yürü-  dürü Levent Uz tarafından takdim edilmiştir.
            tülen Society 5.0 for Gifted Education (Üstün Ye-     İPA  Projesi  kapsamında  teknolojik  altyapıya  ve
            tenekliler  için  Toplum  5.0)  isimli  İPA  projesinde   kütüphaneye sahip bir Society 5.0 Atölyesi mer-
            toplam 100 Bilim ve Sanat Merkezi öğretmeniy-         keze kazandırılmıştır.
            le 27 Kasım-4 Aralık 2022 tarihleri arasında bir
            çalıştay gerçekleştirmiştir. Avrupa Birliği, Katılım   2021-2022  eğitim  öğretim  döneminde  Bornova
            Öncesi Mali Yardım Aracı (Instrument for Pre-ac-      Şehit Fatih Satır Bilim ve Sanat Merkezi öğret-
            cession Assistance - IPA) tarafından mali destek      menleri disiplinlerarası bir çalışma yaparak Mars
            sunulan proje Bornova Şehit Fatih Satır Bilsem        Koloni  Projesi  gerçekleştirmiştir.  Öğrenciler  için
            tarafından yürütülürken; Turgutlu Bilsem, Dokuz       farklı ders ve disiplinlerde eğitim materyali olarak
            Eylül  Üniversitesi  ve  Celal  Bayar  Üniversitesi   kullanılan  proje,  bu  yıl  da  geliştirilmeye  devam
            proje ortağı olarak yer almıştır.                     edilmektedir.

                                                                                                                  107
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112