Page 125 - 81 ÇALIKUŞU İZMİR
P. 125
menler tarafından sınıflarında da uygulanıyor,
böylece öğrenci öğrenme-öğretme sürecine dahil
ediliyor. Proje kapsamında, İzmir’de 2022-2023
Eğitim Öğretim yılına hızlı başlayan İngilizce öğ-
retmenleri 4 temel dil becerisine yönelik yöntem
ve teknikleri paylaşıyor, bireysel farklılıklara göre
materyal uygulamaları yapıyor ve teknolojinin ya-
bancı dil derslerine entegrasyonunu sağlamayı
hedefliyor. İzmirli öğretmenlerden oluşan Mesle-
ki Gelişim Toplulukları’nda tüm faaliyetler öğret-
menlerin ihtiyaçları analiz edilerek geliştiriliyor ve
öğretmenlerden gelen geri bildirimlere göre göz-
den geçiriliyor. Eğitim içeriklerinin ve kullanılacak
kaynakların, Türkiye bağlamına uyacak şekilde
yerelleştirilmesine özen gösteriliyor.
Yıl boyunca devam edecek olan seminerlerde
aynı kademede görev yapan öğretmenlerin ortak
sorunlara ortak akılla, birlikte paylaşarak çözüm
aradığı Mesleki Gelişim Toplulukları ile herke-
sin kendi kazanım ve tecrübelerini birbirlerine
aktararak dört dil becerisine yönelik yöntem ve
teknikleri paylaşarak, bireysel farklılıklara göre
materyal uyarlaması yapacak ve dijital dünyaya
uyum sağlayacak tüm bilgiler paylaşılıyor. 2022-
2023 Eğitim öğretim yılının başlamasıyla birlikte
ekim ayında İzmir’de 22 ilçede 49 faaliyet yürütü-
lüyor ve kısa sürede 30 ilçeye ulaşması için ça-
lışmalar planlanıyor.
125