Page 118 - 81 ÇALIKUŞU İZMİR
P. 118
lede bulunan ortaokulda öğretmen ve öğrencile- palet, elektronik parçalar, su boruları, eski sıra-
rin başlattığı atıkları dönüştürme çalışması, kü- lar, eski televizyon ve meyve kasalarını bir araya
tüphaneden seraya, biyogazdan sabuna kadar getirip kitaplık, masa ve oturma grupları yaparak
hayatın her alanında kendisini gösterdi. Dönüşü- okullarına Sıfır Atık Kütüphanesi oluşturdular.
me kazandırılabilecek her atığı değerlendirmek Geri dönüşüm heyecanına aileleri ve esnafı da
için okula getiren öğrencilerin ilk projesi, lastik, dahil etmeyi başaran öğrenciler, iş yerlerinde
teneke ve konserve kutusu atıklarından bir geri toplanan atıkları da kabul etmeye başladı. Esna-
dönüşüm bahçesi yapmak oldu. Öğrencilerle geri fın da geri dönüştürülebilir atık getiren müşterile-
dönüşüm serası kuran öğretmenler, demirden rine tatlı ikram ettiği mahalleden toplanan atıklar,
inşa edilen seranın duvar kısmını atık pet şişe- okuldaki atölyeye ya da geri dönüşüm tesislerine
lerle ördü. Çalışmalar sonucunda öğretmenler ve gönderiliyor. Bu yıl ilk ürünlerin yetiştirilip hasa-
öğrenciler okulda, sebze meyve atıklarından bi- dının yapılacağı sera ile birlikte geri dönüşüm
yogaz, atık yağlardan ise sabun elde etti. Sabun- çalışmalarına devam edecek olan öğretmenler,
lar, düzenlenen kermeste satılarak okul bütçesi- kırsal bir mahalle okulu olarak yaptıkları çalışma-
ne gelir oldu. Öğrenci ve öğretmenler; toplanan larla örnek bir okul olmayı hedefliyor.
118