Page 86 - 81 Çalıkuşu İzmir
P. 86

Dosya

           Sanat Atölyeleri


            SANATÇI



            ÖĞRETMENİMİZ


            NİLAY ERİK




            1978 yılında Ankara’da doğan Nilay Erik; ilk, orta
            ve  lise  öğrenimini  Ankara’da  tamamladı.  Ankara
            Üniversitesi  Dil  ve  Tarih-Coğrafya  Fakültesi  Türk
            Dili  ve  Edebiyatı  bölümünden  mezun  oldu.  Türk
            Dili Edebiyatı alanında yüksek lisans yapan yazar,
            Gaziemir Şehit Mustafa Yaman Anadolu İmam Ha-
            tip Lisesinde öğretmenlik görevine devam ediyor.

                                                                  talamak için harcayan, karın tokluğundan çok ruh
            İlk  öyküsü  “Oyunbozan”  2016  yılında  “Türk  Dili”   tokluğunu önemseyen bu karakter onu fazlasıyla
            dergisinde  yayımlandı.  Öykü  ve  şiirleri  Dergâh,   büyülemiş.  Hayatı  boyunca  en  yakın  arkadaşla-
            Türk Dili, Edebiyat Ortamı, Dil ve Edebiyat, Çağ-     rının  roman  ve  hikâye  kahramanlarından  oluştu-
            daş Türk Dili, Edebiyatist, Mahalle Mektebi, Hayal    ğunu  söyleyerek,  gerçek  yaşamda  tanıyamadığı
            Bilgisi gibi çeşitli dergilerde yer aldı. “Çetin Derler   insanları kitaplarda tanımanın müthiş bir deneyim
            Ayrılığın Derdini” isimli öykü kitabı 2020 yılında ya-  olduğundan bahsediyor.
            yımlandı.

                                                                  Yazarın  gençlik  yılları  ise  kimseye  göndermediği
            Yazma  serüvenine  çocukluk  yıllarında  başlayan     mektuplarla, günlüklerle, öykü denemeleriyle geç-
            yazar; o yıllara ait anılarını şöyle özetliyor: “İlkokul   miş.  Yazmanın  en  iyi  iletişim  yöntemi  olduğunu,
            beşinci sınıfta öğretmenimiz bir öykü yazma yarış-    insanın en çok kendisiyle iletişim kurmakta zorlan-
            ması yapmıştı. ‘Balıkçının Oğlu’ isimli bir öykü yaz-  dığını; insanın kendisine olan uzaklığını kısaltabil-
            mıştım. Öyküm birinci seçilmişti. Öğretmenimiz de     mek için yazma çabası içerisine girdiğini ifade edi-
            ödül olarak bana bir hikâye kitabı hediye etmişti.    yor.  Edebiyat  eğitimi  almak  istemesinin  nedenini
            O günden sonra aklımda hep öyküler vardı. Yürür-      ise “İnsan okumayı yazmayı bu kadar sevince, işi
            ken,  gezerken,  rüyalarımda,  gündüz  düşlerimde,    gücü bu olsun istiyor.” şeklinde özetliyor.
            her yerde her koşulda öyküler…”                       Öykülerinin  genel  temasını,  eksikliğinin  en  fazla
                                                                  hissedildiği şey olan “sevgi” üzerine kuruyor ve ya-
            İlk gençlik çağlarında yazmaktan çok okumaya yö-      şamın merkezine sevgiyi koyduğunu dile getiriyor.
            neldiğini, özellikle dünya klasikleriyle tanıştığında   Öykülerinde topluma mâl olmuş halk kültürüne ait
            büyülendiğini, lise yıllarında en çok etkilendiği kita-  ögeleri ve “insana ait her şeyi” kullanmayı çok sev-
            bın ise Jack Landon’ın Martin Eden’i olduğunu dile    diğini de ekliyor sözlerine. Yazarın bazı karakterleri
            getiriyor. Yazabilmek için çalışan, elindeki iki kuru-  ise bir arayışın öyküsü ile dile geliyor.
            şu yazdıklarını yayımlatmak, onları dergilere pos-



         86
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91