Page 19 - 81 ÇALIKUŞU İZMİR
P. 19
soy Ortaokulundan Kadir Ertuğrul, Pentago’da
Muharrem Gülpınar Ortaokulundan Efe Erkaya,
Kulami’de Ticaret Borsası Ortaokulundan Hale
Bedevi ve Küre’de Tire Şehit Mehmet Oruç Orta-
okulundan Mahir Bakır oldu.
Akıl ve zeka oyunlarına ilgi duyan ve turnuva-
lara katılan öğrenci sayısı on bini aştı.
Akıl ve Zeka Oyunları Turnuvası ile öğrencile-
rin zekâ potansiyellerini tanıması ve geliştirme-
si, problemler karşısında farklı ve özgün strate-
jiler geliştirmesi, hızlı ve doğru karar vermesi,
sistematik bir düşünce yapısı geliştirmesi, zekâ
oyunları kapsamında bireysel, takım halinde ve
rekabet ortamında çalışma becerileri geliştirme-
si, teknoloji bağımlılığının önlenmesi ve problem
çözmeye yönelik olumlu bir tutum geliştirmesi
amaçlanıyor.30 ilçede düzenlenen ilçe turnuva-
larının ardından il turnuvası düzenleniyor. İl tur-
nuvasında birinci olan öğrenciler ise ulusal turnu-
vaya gitmeye hak kazanıyor. Bugüne kadar 940
öğrenci il turnuvalarına katıldı ve 270 gönüllü öğ-
retmen turnuvalarda görev aldı. Turnuvaların her
ilçede düzenlenmesi ve öğrenci katılımının gittik-
çe artmasıyla akıl ve zeka oyunlarına ilgi duyan
ve turnuvalara katılan öğrenci sayısı on bini aştı.
Ödül töreninde konuşan Karşıyaka İlçe Millî
Eğitim Müdürü Kadir Kadıoğlu bu turnuvaların
öneminden bahsederek emeği geçen herkese
teşekkür etti. Dereceye giren, giremeyen tüm
öğrencileri katılımlarından dolayı tebrik eden Ka-
dıoğlu, bu güzel öğrenme sürecinin devam etme-
si temennisinde bulundu.
Semahat Erişen İlkokulundan Ahmet Mert Meşe, İzmir İl Millî Eğitim Şube Müdürü Mevlane Ak-
Equilibrio’da Adnan Menderes İlkokulundan deniz; öğrencilerin çeşitli oyunlar ve etkinliklerle
Damla Kılınç, Q-Bitz’de Tire Rasih Kirazoğlu İl- zihinsel kapasitelerinin, becerilerinin geliştirilme-
kokulundan Başdemir Ervanur ve Küre’de Fatih sine katkı sağlayan akıl ve zeka oyunlarının çok
İlkokulundan Erdem Güney. değerli olduğunu söyledi. Akdeniz, çocukları ge-
leceğe hazırlarken çıkış noktasının yalnızca aka-
Ortaokullarda birinci olan öğrenciler ise şu şe- demik eğitimde başarı olmadığını, onları sosyal,
kilde; Mangala’da Fevzi Çakmak Ortaokulundan sportif ve sanatsal anlamda çok yönlü olarak ge-
Yusuf Eren Zerdali, Reversi’de Mehmet Akif Er- liştirmenin öncelikli olduğunun altını çizdi.
19