Page 125 - 81 ÇALIKUŞU İZMİR
P. 125

lerin  kendilerini  geliştirmesinin  önemine  değindi.   Demirkaya tarafından 'Erken Çocuklukta Ebeveyn
            Yentür ayrıca eğitim sürecinin önemli bir parçası     Sınır  Geliştirme  Becerileri  Eğitimi',  rehber  öğret-
            olan ebeveynlere yönelik halk eğitimi merkezlerin-    men ve psikolojk danışman Selahattin Anık tara-
            de  açılan  kurslardan  bahsetti.  Yentür,  geleceğin   fından  'Erken  Çocuklukta  Gelişim    Basamakları
            aydınlık dünyasını inşa eden öğretmenlere ve 'Er-     Ebeveyn Bilgilendirme Semineri'  gerçekleştirildi.
            ken Çocukluk Eğitimi Zirvesi ve Çocuk Festivali'
            programının  hazırlanmasında  emeği  geçenlere        'Erken Çocukluk Eğitimi Zirvesi ve Çocuk Festiva-
            teşekkür ederek konuşmasını sonlandırdı.              li,' ‘Erken Çocukluk Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar’
                                                                  atölye çalışmaları ile devam etti. Bu kapsamda şu
            Dokuz  Eylül  Üniversitesi  Buca  Eğitim  Fakültesi   atölye  çalışmaları  gerçekleştirildi:  Prof.  Dr.  Bel-
            Özel  Eğitim  Bölümü  Zihinsel  Engelliler Anabilim   ma Tuğrul 'Erken Çocukluk Eğitiminin Matematik
            Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Safiye Sunay Yıldırım    Eğitimi ile İçselleştirimesi', Prof. Dr. Safiye Sunay
            Doğru, yaptığı konuşmada erken dönem çocukluk         Yıldırım Doğru 'Erken Çocukluk Döneminde Mon-
            eğitiminin önemine değindi.                           tessori  Eğitimi',  Dr.  Olcay  Karaca  'Nörobilimsel
                                                                  Olarak  Beyin  Nasıl  Öğrenir  /  Erken  Çocuklukta
            Nöroloji Uzmanı Dr. Olcay Karaca, beyin temelli       Disleksi  Farkındalığı  Atölyesi',  Elementer  müzik
            öğrenmenin özelliklerinden bahsederek etkili öğ-      ve hareket Eğitmen Ayşe Girengir ve Ezgi Tatar
            renme ve öğretme süreçlerinden bahsetti.              'Erken  Çocuklukta  Özel  Gereksinimli  Çocuklar-
                                                                  la Orff-Schulwerk Yöntemi İle Ritim Çalışması &
            Protokol konuşmalarının ardından 'Erken Çocuk-        Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi Uygulamaları ve
            luk Eğitimi Zirvesi ve Çocuk Festivali' 'Erken Ço-    İşitsel Dikkat Atölyesi', İzzet Güldoğan 'Erken Ço-
            cukluk Sempozyumu' başladı. Tufan Candemir'in         cukluk Döneminde STEM Uygulamaları Atölyesi',
            moderatörlüğünde  gerçekleşen  sempozyuma  İz-        Karabağlar  Şehit  Zekeriya  Kılıç  Anaokulundan
            mir İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Murat Mücahit Yen-     Ebru  Olgun,  Konak  Zübeyde  Hanım  Anaokulu
            tür, Prof. Dr. Belma Tuğrul, Prof. Dr. Safiye Sunay   Tuğba  Açar,  'Lego  Pedagojisi  Atölyesi  /  Tuğlayı
            Yıldırım Doğru, Dr. Olcay Karaca konuşmacı ola-       Keşfedelim/  Hayal  Gücünün  Sınırı  Yoktur',  Ka-
            rak katıldı.                                          rabağlar Nene Hatun MTAL Anasınıfı Öğretmeni

            ‘Anne  Baba  Eğitimi  Sempozyumu’  kapsamında
            rehber  öğretmen  ve  psikolojik  danışman  Ayben



























                                                                                                                  125
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130