Page 13 - 81 ÇALIKUŞU İZMİR
P. 13

Kıratlı Esin Çağdaş İlkokulu Öğrencileri Atık



            Materyalleri Kullanarak Okuma Köşeleri Oluşturdular




            “Kütüphanesiz  Okul  Kalmayacak”  ve  “Sıfır
            Atık” projeleri kapsamında 81 ilde geri dönü-
            şüm yoluyla yüzlerce kütüphane yapıldı. Söz
 OK
 OKUL UL    konusu proje ile okullarda geri dönüşüm kül-
            türünü yaygınlaştırmak amaçlanıyor. İzmir Di-
            kili ‘de bulunan Kıratlı Esin Çağdaş İlkokulu,
 KALMAYACAKALMAYACAK  öğrenci  ve  velilerine  kitap  okuma  alışkanlığı
 K
            kazandırmak  amacıyla  “Okuma  Köşem”  adlı
            yarışma  düzenledi.  Okul  müdürü  Aşkın  AY-
            HAN;  “Kütüphanesiz  Okul  Kalmayacak”  ve
            “Sıfır  Atık”  projelerini  birleştirerek  Cumhur-
            başkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine
            Erdoğan’ın  himayesinde  yürütülen  projeden
            ve İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğünün çalışma-
            larından esinlenerek öğrencilerimizin evlerin-
            de  de  bu  projeyi  yaygınlaştırmak  istedikleri-
            ni, öğrencilerin velileri ile birlikte evlerinin bir
            köşesinde kullanılmayan palet, plastik kapak,
            deterjan şişesi, tahta, kasa, kutu, lastik, ip gibi
            atık malzemeleri dönüştürerek okuma köşesi
            hazırlamalarını sağladıklarını belirtti.

            Öğrencilerinin  evlerine  kitaplık  kazandırmak
            ve kitap sevgisini aşılamak amacıyla düzen-
            lenen  bu  yarışmada;  okuma  köşelerinin  atık
            materyallerden yapılması, aile bireyleri ile iş-
            birliği içerisinde yapılması gibi kriterler belir-
            lendi. Yarışmaya katılan tüm öğrencilerin yanı
            sıra, ilk 10 ve ilk 3 dereceye giren öğrenci ve
            velileri  ayrı  ayrı  ödüllendirildi.  Okul  müdürü
            Aşkın Ayhan, bu yılki yarışmada 52 tane oku-
            ma köşesi hazırlandığını, önümüzdeki yıl tüm
            evlerde okuma köşesi oluşturulmasını sağla-
            mayı hedeflediklerini, okuma kültürünü öğren-
            cilerin yanı sıra velilerde de geliştirmek iste-
            diklerini belirtti.
                                                                                                                  13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18