Page 29 - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü e-dergi 7.sayı
P. 29
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SAYI: 7
FOÇA GERENKÖY İLKOKULU
Minik Kalplerden Masum Patilere
“From Little Hearts To Innocent Paws- Minik Kalplerden Masum Patilere” e-twinning projesi Türkiye ve farklı
ülkelerden birçok okulun katılımıyla yürütüldü.
Projenin başarıyla uygulandığı Foça Gerenköy İlkokulunda öğrenciler, birbirinden farklı etkinliklerle hayvanlara
ve yaşadığı çevreye duyarlı, yardımlaşma ve dayanışma duygusuna sahip, sorumluluk bilinci gelişmiş, paylaşmaya
önem veren bireyler olarak yetişiyor.
Projeyle öğrencilerin sokakta yaşayan hayvanların çektiği zorlukları fark etmesi amaçlanırken konuya dikkat çek-
mek isteyen öğrenciler de slogan ve resimler hazırlayarak okul koridorunda bir e-Twinning panosu oluşturdu.
Ortak yaşam alanını paylaştığımız canlılar hakkında farkındalık yaratması hedeflenen projeyle ilgili her ay düzenli
olarak yapılan etkinliklerde öğrencilerin İngilizceyi etkin kullanmaları sayesinde yabancı dil kullanım becerileri de
arttı.
Proje tabanlı öğrenme yaklaşımıyla etkinlikleri ve çalışmaları okuldaki farklı derslere entegre edip müfredatla
bütünleştiren okul öğretmenleri yaratıcı çalışmalara imza attı. İngilizce dersinde hayvan figürlü kelime bulutları
oluşturulurken Görsel Sanatlar dersinde hayvan figürleri olan mandala çalışmaları yapıldı. Yanı sıra ‘Güvenli İn-
ternet Günü’nde internetin doğru kullanımı ile ilgili bilgilendirilen öğrenciler, Matematik dersinde uygulanan
dört işlem kodlama etkinliği sayesinde gizlenmiş hayvanı kodlama yaparak buldular. Quiver uygulaması ile çeşitli
hayvan figürlerinin 3 boyutlu gösterimi yapılırken Trafik dersinde de öğrencilere trafik kurallarına uyan hayvan
videoları izletildi.
Öğretmenleriyle birlikte sokakta yaşayan kedi ve köpekler için kulübe, kuşlar için de yuva tasarlayan öğrenciler,
kedi, köpek ve kuşları beslerken projeye ortak tüm okullarda öğrencilerin severek söylediği, projenin ortak ürünü
olan bir şarkı oluşturuldu.
25