Page 23 - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü e-dergi 7.sayı
P. 23
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SAYI: 7
ÇEŞME ATATÜRK İLKOKULU
‘Ateş’ Sevgisi Minikleri Okula Bağlıyor
22 yıllık öğretmen Züleyha Can, 3 yıl önce sokakta bul-
duğu 1,5 aylık kediyi sahiplendi. Can, sağlık kontrolünü
ve aşılarını yaptırdığı kediyi, kendisi işteyken bakabile-
cek kimse olmadığı için, müdür yardımcısı olarak atandı-
ğı Atatürk İlkokuluna götürmeye karar verdi.
Okulların açıldığı ilk gün elinde kedi taşıma çantasıyla
yeni görev yerine giden Can, müdürden izin aldıktan
sonra, kedi yavrusu için odasına su ve mama kabı ile
minder ve oyuncak koydu. Can'ın, çok hareketli olduğu
için ‘Ateş’ ismini verdiği kedi, kısa sürede çocukların sev-
gisini kazandı.
Ateş, öğrencilerle birlikte her sabah okula gelip mesai
bitiminde Züleyha Öğretmen ile evine gidiyor. Okulda
özellikle uyum sorunu yaşayan öğrenciler için bir çeşit
motivasyon aracı olan Ateş, onların okula alışmalarını
sağlıyor. Çocukların Ateş’e olan sevgisini ve ilgisini fark
eden öğretmenler, okula yeni başlayan öğrencilerin or-
yantasyon sürecinde de kediden yardım alıyor. Öğret-
menler, bir an önce eve gitmek isteyen öğrencileri
“Okulda kalırsan Ateş'i sevebilirsin. Uslu durursanız
Ateş, sınıfımızı ziyarete gelebilir.” diyerek ikna ediyor.
Okul öğretmenlerinden Sevtap Erdem, okula uyum so-
runu yaşayan bir öğrencisinin Ateş’le tanıştıktan sonra
geçirdiği değişimi şöyle anlatıyor:
“1.sınıf, okula başlama ve uyum sürecinde zor geçen bir
dönemdir. Hele bir de kaynaştırma öğrenciniz varsa…
Üstelik dil problemi de yaşıyorsa… Her derse giriş zili
çaldığında, bahçede peşinden koşup zorla ikna edilerek
sınıfa getirilen bir öğrenciydi. Bir aydan uzun bir süre
böyle devam etti. Bir gün okul giriş kapısının üstünde
Ateş’i gördü, şaşırdı. Kolumu hızla sarsarak “Düşecek!”
diye bağırdı. Kediye bir şey olmayacağını, kedinin bile
okulu sevdiğini söyleyip “Sevmeye gidelim mi?” diye
sordum. “Evet” diyerek elimi tuttu. Müdür yardımcımı-
zın odasına çıktık. Öğrencimi Ateş’le tanıştırdım. Onu
çok sevdi. Artık her derse giriş zili çaldığında Ateş’i sevip
kendiliğinden sınıfa girmeye başlamıştı. Peşinden koşup
derse girmeye ikna etmeme gerek kalmadı.”
Öğretmen Gülşah Karadağ ise 1. sınıf okuttuğu yıl, bir
öğrencisinin üç hafta kadar okula uyum problemi yaşa-
dığını ve yine Ateş sayesinde öğrencinin hevesle okula
gelmeye başladığını söyledi.
Minikler, hayvan sevgisini ve bir canlıya nasıl davranıl-
ması gerektiğini Ateş sayesinde öğrendi. Öğrencilerle bir
arada olduğu için her türlü sağlık önlemi alınarak aşıları
yaptırılan Ateş de okulda olmaktan çok mutlu.
19