Page 23 - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü e-dergi 7.sayı
P. 23

İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ                                                                                            SAYI: 7



                                                ÇEŞME ATATÜRK İLKOKULU
                                                         ‘Ateş’ Sevgisi Minikleri Okula Bağlıyor
                                                         22 yıllık öğretmen Züleyha Can, 3 yıl önce sokakta bul-
                                                         duğu 1,5 aylık kediyi sahiplendi. Can, sağlık kontrolünü
                                                         ve  aşılarını  yaptırdığı  kediyi,  kendisi  işteyken  bakabile-
                                                         cek kimse olmadığı için, müdür yardımcısı olarak atandı-
                                                         ğı Atatürk İlkokuluna götürmeye karar verdi.
                                                         Okulların  açıldığı  ilk  gün  elinde  kedi  taşıma  çantasıyla
                                                         yeni  görev  yerine  giden  Can,  müdürden  izin  aldıktan
                                                         sonra,  kedi  yavrusu  için  odasına  su  ve  mama  kabı  ile
                                                         minder ve oyuncak koydu. Can'ın, çok hareketli olduğu
                                                         için ‘Ateş’ ismini verdiği kedi, kısa sürede çocukların sev-
                                                         gisini kazandı.
                                                         Ateş,  öğrencilerle  birlikte  her  sabah  okula  gelip  mesai
                                                         bitiminde  Züleyha  Öğretmen  ile  evine  gidiyor.  Okulda
                                                         özellikle  uyum  sorunu  yaşayan  öğrenciler  için  bir  çeşit
                                                         motivasyon  aracı  olan  Ateş,  onların  okula  alışmalarını
                                                         sağlıyor. Çocukların Ateş’e olan sevgisini ve ilgisini fark
                                                         eden öğretmenler, okula yeni başlayan öğrencilerin or-
                                                         yantasyon  sürecinde  de  kediden  yardım  alıyor.  Öğret-
                                                         menler,  bir  an  önce  eve  gitmek  isteyen  öğrencileri
                                                         “Okulda  kalırsan  Ateş'i  sevebilirsin.  Uslu  durursanız
                                                         Ateş, sınıfımızı ziyarete gelebilir.” diyerek ikna ediyor.

                                                         Okul öğretmenlerinden Sevtap Erdem, okula uyum so-
                                                         runu  yaşayan  bir  öğrencisinin  Ateş’le  tanıştıktan  sonra
                                                         geçirdiği değişimi şöyle anlatıyor:

                                                         “1.sınıf, okula başlama ve uyum sürecinde zor geçen bir
                                                         dönemdir.  Hele  bir  de  kaynaştırma  öğrenciniz  varsa…
                                                         Üstelik  dil  problemi  de  yaşıyorsa…  Her  derse  giriş  zili
                                                         çaldığında, bahçede peşinden koşup zorla ikna edilerek
                                                         sınıfa  getirilen  bir  öğrenciydi.  Bir  aydan  uzun  bir  süre
                                                         böyle  devam  etti.  Bir  gün  okul  giriş  kapısının  üstünde
                                                         Ateş’i gördü, şaşırdı. Kolumu hızla sarsarak “Düşecek!”
                                                         diye  bağırdı.  Kediye  bir  şey  olmayacağını,  kedinin  bile
                                                         okulu  sevdiğini  söyleyip  “Sevmeye  gidelim  mi?”  diye
                                                         sordum. “Evet” diyerek elimi tuttu. Müdür yardımcımı-
                                                         zın  odasına  çıktık.  Öğrencimi  Ateş’le  tanıştırdım.  Onu
                                                         çok sevdi. Artık her derse giriş zili çaldığında Ateş’i sevip
                                                         kendiliğinden sınıfa girmeye başlamıştı. Peşinden koşup
                                                         derse girmeye ikna etmeme gerek kalmadı.”

                                                         Öğretmen  Gülşah  Karadağ  ise  1.  sınıf  okuttuğu  yıl,  bir
                                                         öğrencisinin üç hafta kadar okula uyum problemi yaşa-
                                                         dığını ve yine Ateş sayesinde öğrencinin hevesle okula
                                                         gelmeye başladığını söyledi.

                                                         Minikler, hayvan sevgisini ve bir canlıya nasıl davranıl-
                                                         ması gerektiğini Ateş sayesinde öğrendi. Öğrencilerle bir
                                                         arada olduğu için her türlü sağlık önlemi alınarak aşıları
                                                         yaptırılan Ateş de okulda olmaktan çok mutlu.




                                                            19
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28