Page 25 - DERGİ TEK PARÇA PDF
P. 25

İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ                                                                                            SAYI: 6



                                        Buca Makbule Süleyman Alkan Ortaokulu


                                                                                Masal Evi Gibi Kütüphane
                                                                           Buca Makbule Süleyman Alkan Ortao-
                                                                           kulu, veli ve okul işbirliği ile öğrencile-

                                                                           rine okuma alışkanlığı kazandırmak
                                                                           için ‘Renkli Kütüphane’ projesini baş-
                                                                           lattı. Rengârenk boyadıkları kitap do-
                                                                           laplarının kapakları, sandalyeleri, ma-
                                                                           saları ve oluşturdukları iç mekân tasa-
                                                                           rımları, kullandıkları perdeler ile kü-
                                                                           tüphane adeta bir masal evine dönüş-
                                                                           tü. Okumayı teşvik edecek çekicilikte
                                                                           sevimli, sımsıcak bir havaya bürünen
                                                                           renkli kütüphanede velilere okuma
                                                                           saatleri gerçekleştirilerek velilerin

                                                                           öğrencilere örnek olmaları sağlandı.







            Buca Makbule Süleyman Alkan Ortaokulu okul yönetimi ve okul aile birliğinin işbirliği ile her sınıfta bir tele-
            fon dolabı yaptırdı.
            Okulun bulunduğu yerleşkeden dolayı öğrenciler, okula gelirken yanlarında telefon bulundurmaya ihtiyaç
            duydukları için okul idaresi tarafından ‘Telefon Dolabı’ yapma fikri geliştirildi.
            Böylelikle, öğrencilerin olası dikkat dağınıklıkları engellenip, dikkatlerini tamamen derse vermeleri sağlandı.
            Artık her sınıfta bulunan bu dolaplara öğrencilerin kayıtsız şartsız telefonlarını koymaları bir kural haline
            gelerek derslerin işlenişi sırasında öğrencilerin yanlışlıkla da olsa telefonlarıyla ilgilenmeleri engellenmiş

            oldu.




























                                                            21
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30