Page 19 - DERGİ TEK PARÇA PDF
P. 19

İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ                                                                                            SAYI: 6



                                                                   Bornova Ömer Seyfettin İlkokulu

                                                                  Kültürel Mirasımız Oyuncaklarımız

                                                         Kültürel mirasımızı, çocuklara aktarabileceğimiz en
                                                         etkili yolun eski oyunları ve oyuncakları tanımaktan
                                                         geçtiğini düşünen Ömer Seyfettin İlkokulu öğret-
                                                         menleri, öğrencilerine atık malzemeleri kullanarak

                                                         oyuncak tasarlama ödevi verdi.






            Bornova Ömer Seyfettin İlkokulu öğrenci-

            leri, eğitim hayatlarında alacakları en eğ-
            lenceli ev ödevini aldılar. Telden arabalar,

            topaçlar, bez bebekler, kutulardan kam-

            yonlar, oklar, yaylar yapıp, bu oyuncaklar

            ile evde aileleriyle birlikte oyun oynama

            fırsatı da buldular.







                                                            Öğrencilerin tasarladığı bu oyuncaklar, yarıyıl tati-

                                                            li dönüşü okullarında sergilendi. Bu çalışma ile

                                                            öğrenciler, atık malzemelerin farklı amaçlar için

                                                            de kullanılabileceğini görmüş oldu.


                                                            Ayrıca çalışma kapsamında öğrenciler, büyükleri-

                                                            nin bir zamanlar oynadığı oyuncaklar hakkında
                                                            fikir edinirken sosyal medyayı ve dijital aletleri

                                                            çok fazla kullandıklarını da  fark ettiler.















                                                            15
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24