Page 19 - DERGİ TEK PARÇA PDF
P. 19
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SAYI: 6
Bornova Ömer Seyfettin İlkokulu
Kültürel Mirasımız Oyuncaklarımız
Kültürel mirasımızı, çocuklara aktarabileceğimiz en
etkili yolun eski oyunları ve oyuncakları tanımaktan
geçtiğini düşünen Ömer Seyfettin İlkokulu öğret-
menleri, öğrencilerine atık malzemeleri kullanarak
oyuncak tasarlama ödevi verdi.
Bornova Ömer Seyfettin İlkokulu öğrenci-
leri, eğitim hayatlarında alacakları en eğ-
lenceli ev ödevini aldılar. Telden arabalar,
topaçlar, bez bebekler, kutulardan kam-
yonlar, oklar, yaylar yapıp, bu oyuncaklar
ile evde aileleriyle birlikte oyun oynama
fırsatı da buldular.
Öğrencilerin tasarladığı bu oyuncaklar, yarıyıl tati-
li dönüşü okullarında sergilendi. Bu çalışma ile
öğrenciler, atık malzemelerin farklı amaçlar için
de kullanılabileceğini görmüş oldu.
Ayrıca çalışma kapsamında öğrenciler, büyükleri-
nin bir zamanlar oynadığı oyuncaklar hakkında
fikir edinirken sosyal medyayı ve dijital aletleri
çok fazla kullandıklarını da fark ettiler.
15