Page 45 - 24 KASIM DERGİ
P. 45

İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ                      24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜ ÖZEL SAYISI


                                                          URLA

                                                                               BALIKLIOVA ORTAOKULUNDA
                                                                               ROBOTİK KODLAMA

                                                                               Urla Balıklıova Ortaokulu Mate-
                                                                               matik Öğretmeni Gürsel Sağmal,
                                                                               öğrenciler yararına sürekli yeni
                                                                               projeler üretmesiyle pek çok öğ-
                                                                               retmene ilham veriyor.

                                                                               Yaşadığı ciddi sağlık problemleri-
                                                                               ne rağmen kısa sürede yaptığı
                                                                               çalışmalarla okuluna bilimsel an-
                                                                               lamda pek çok katkı sağlayan Sağ-
                                                                               mal, hastalığına rağmen pes et-
                                                                               meyerek genç öğretmenlere de
                                                                               ışık oluyor.

                                                                               Hayırsever desteğiyle okula bir
                                                                               kodlama atölyesi kazandıran Sağ-
                                                                               mal, öğrencilerine kodlama eği-
                                                                               timleri veriyor. Atölyede kullanı-
                                                                               lan programlama paketlerini ba-
                                                                               ğış olarak temin eden Sağmal,
                                                                               geleceğin bilim insanlarını ve giri-
                                                                               şimcilerini yetiştirmek için
                                                                               “Algoritma-Kodlama ve Robotik
                                                                               Atölyesi” oluşturdu.

                                                                               Kodlama eğitimi ile eleştirel dü-
                                                                               şünme sistematiğine sahip, prob-
                                                                               lem çözebilen, işbirlikçi öğrenme-
                                                                               ye yatkın, yaratıcı ve yenilikçi dü-
                                                                               şünebilen, aynı zamanda geçmişi
                                                                               ile geleceği arasında köprü kura-
                                                                               bilen, değerlerine sahip çıkan ço-
                                                                               cuklar ve gençler yetiştirilmesine
                                                                               katkı sağlamayı amaçlayan Sağ-
                                                                               mal, bu çalışmalar sayesinde öğ-
                                                                               rencilerin de okula çok daha is-
                                                                               tekli geldiğini ifade etti.

                                                                               TÜBİTAK 4006 ve Su Kâşifi
                                                                               projelerinin de
                                                                                   yürütücülüğünü yapan
                                                                                   Sağmal,  okulda
                                                                                   oluşturduğu dinamizm ile diğer
                                                                                   öğretmenlere de çalışma enerjisi
                                                                                   katıyor.






                                                            41
   40   41   42   43   44   45   46