Page 31 - İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ E-DERGİ SAYI:1
P. 31

İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ                                         SAYI: 1


               uçuşun simülasyonuydu. Astronot kıyafetleri      bekliyoruz. Bu, benim için en önemli kazanım
               giyip uzay uçuşu yaptık. Yerçekimsiz ortamda.    oldu.
               O da çok farklı bir deneyimdi.  Roketler yaptık,
                                                                   Orada edindiğiniz tecrübeleri
               öğrencilere nasıl roket yaptırabileceğimizi nasıl
                                                                öğrencilerinize nasıl aktarmayı
               uçurabileceğimizi uygulamalı olarak öğrettiler.
                                                                düşünüyorsunuz. Bu konuyla ilgili planlarınız
               Robotik kodlama üzerinde çalıştık,  atölyeler
                                                                neler?
               yaptık.
                                                                   2014 yılından beri bulunduğum’’ Scientix’’
                  Orada, Michael J.  Foreman adında gerçek
                                                                projesinin temel amacı, herkesin medyadan da
               bir astronotun
                                                                                 duyduğu gibi’’ STEM’’
               çalışmamıza katılması
                                                                                  eğitimini yaygınlaştırmak.
               ve onunla tanışmak,
                                                                                  Orada NASA ‘nın eğitim
               onun elini sıkmak
                                                                                  merkezine girdiğimizde
               beni çok mutlu etti.
                                                                                  kendi hazırladıkları eğitim
                  Beni en çok                                                     kaynaklarını orada bulma
               etkileyen şey,                                                     imkânına sahip olduk.
               öğretmenlere                                                       NASA’nın geliştirdiği STEM
               verdikleri değerdi.                                                etkinlikleriyle ilgili kitaplar
               U.S. Space and                                                     aldık. Ücretsiz olarak
               Rocket Center CEO’su                                               edindiğimiz kaynaklarla
               Deborah Barnhart, bize “ Siz öğretmenler,        ilgili herhangi bir telif hakkı istemediler ve
               dünyanın en önemli işini yapıyorsunuz. Sizin     istediğimiz gibi öğrencilerimize
               yaptığınız mesleğin bir benzeri yok.  İnsanın    aktarabileceğimizi söylediler. Bu kaynaklarla
               var olduğu andan itibaren başlayan bir           ilgili olarak yaz döneminde öğrencilerimle
               meslektir.  O nedenle, lütfen çocuklarınızın     çalışmaya başladım. Çeşitli fikirler geliştirdik.
               hayatına dokunun. “  dedi. Ben, bunu             Bunlardan birincisi, yedinci sınıflar düzeyinde
               Kemalpaşa ilçesinde uygulamaya başladım.         su dönüşümü ile ilgili olan projemiz. NASA’da
                                                                yapılan her çalışmanın temel amacı, çalışmayı
                  Diğer ülkelerden gelen öğretmen
                                                                uzayla ilgili bir konuyla ilişkilendirmek. Bize söz
               katılımcılarla paylaşımlarınız oldu mu?
                                                                ettikleri öncelikli problemlerinden biri de su
                  Amerika Birleşik Devletleri’nde katıldığımız   sorunu olduğu için böyle bir proje düşündük.
               eğitimde 61 ülkeden 100 katılımcı vardı.
                                                                    Türkiye’de bilimle uğraşan bir öğretmen
               Amerika’dan sonra en büyük katılım bize aitti.
                                                                               olarak karşılaştığınız zorluklar
               61 ülkeden çeşitli
                                                                               nelerdir? Bunları nasıl
               insanlarla sosyal
                                                                               aşıyorsunuz?
               ağımızı genişlettik.
               İşbirliklerine başladık;                                           Kendi alanımla ilgili en
               hatta biz Kemalpaşa                                             büyük ihtiyacımız laboratuvar
               İlçe Milli Eğitim                                               ve malzemeler oluyor. Ancak
               Müdürlüğü olarak                                                Fatih Projesi kapsamında,
               yenilikçi bir şey                                               EBA içerikleri çevrimiçi
               yapalım derken                                                  simülasyonların kullanımı ile
               ‘’Horizon 2020’’                                                ilgili çeşitli olanaklarımız var.
               projesine başvurduk.                                            Yine bizim çalıştığımız
               Yine orada tanıştığımız arkadaşlarımızın         Scientix projesinin içeriğinde’’ Go-Lab’’
               ortaklıklarıyla bu sene de 1.667.000 avroluk     çevrimiçi laboratuvar sistemi var. Tamamen
               bir proje verdik Avrupa Birliğine. Nasip olursa,   ücretsiz. Tek sorun, dilinin İngilizce olması.
               Şubat ayında sonucu açıklanacak; onu             Burada da deneyler yapılabiliyor. Ben de


                                                           31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36