Page 31 - İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ E-DERGİ SAYI:1
P. 31
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SAYI: 1
uçuşun simülasyonuydu. Astronot kıyafetleri bekliyoruz. Bu, benim için en önemli kazanım
giyip uzay uçuşu yaptık. Yerçekimsiz ortamda. oldu.
O da çok farklı bir deneyimdi. Roketler yaptık,
Orada edindiğiniz tecrübeleri
öğrencilere nasıl roket yaptırabileceğimizi nasıl
öğrencilerinize nasıl aktarmayı
uçurabileceğimizi uygulamalı olarak öğrettiler.
düşünüyorsunuz. Bu konuyla ilgili planlarınız
Robotik kodlama üzerinde çalıştık, atölyeler
neler?
yaptık.
2014 yılından beri bulunduğum’’ Scientix’’
Orada, Michael J. Foreman adında gerçek
projesinin temel amacı, herkesin medyadan da
bir astronotun
duyduğu gibi’’ STEM’’
çalışmamıza katılması
eğitimini yaygınlaştırmak.
ve onunla tanışmak,
Orada NASA ‘nın eğitim
onun elini sıkmak
merkezine girdiğimizde
beni çok mutlu etti.
kendi hazırladıkları eğitim
Beni en çok kaynaklarını orada bulma
etkileyen şey, imkânına sahip olduk.
öğretmenlere NASA’nın geliştirdiği STEM
verdikleri değerdi. etkinlikleriyle ilgili kitaplar
U.S. Space and aldık. Ücretsiz olarak
Rocket Center CEO’su edindiğimiz kaynaklarla
Deborah Barnhart, bize “ Siz öğretmenler, ilgili herhangi bir telif hakkı istemediler ve
dünyanın en önemli işini yapıyorsunuz. Sizin istediğimiz gibi öğrencilerimize
yaptığınız mesleğin bir benzeri yok. İnsanın aktarabileceğimizi söylediler. Bu kaynaklarla
var olduğu andan itibaren başlayan bir ilgili olarak yaz döneminde öğrencilerimle
meslektir. O nedenle, lütfen çocuklarınızın çalışmaya başladım. Çeşitli fikirler geliştirdik.
hayatına dokunun. “ dedi. Ben, bunu Bunlardan birincisi, yedinci sınıflar düzeyinde
Kemalpaşa ilçesinde uygulamaya başladım. su dönüşümü ile ilgili olan projemiz. NASA’da
yapılan her çalışmanın temel amacı, çalışmayı
Diğer ülkelerden gelen öğretmen
uzayla ilgili bir konuyla ilişkilendirmek. Bize söz
katılımcılarla paylaşımlarınız oldu mu?
ettikleri öncelikli problemlerinden biri de su
Amerika Birleşik Devletleri’nde katıldığımız sorunu olduğu için böyle bir proje düşündük.
eğitimde 61 ülkeden 100 katılımcı vardı.
Türkiye’de bilimle uğraşan bir öğretmen
Amerika’dan sonra en büyük katılım bize aitti.
olarak karşılaştığınız zorluklar
61 ülkeden çeşitli
nelerdir? Bunları nasıl
insanlarla sosyal
aşıyorsunuz?
ağımızı genişlettik.
İşbirliklerine başladık; Kendi alanımla ilgili en
hatta biz Kemalpaşa büyük ihtiyacımız laboratuvar
İlçe Milli Eğitim ve malzemeler oluyor. Ancak
Müdürlüğü olarak Fatih Projesi kapsamında,
yenilikçi bir şey EBA içerikleri çevrimiçi
yapalım derken simülasyonların kullanımı ile
‘’Horizon 2020’’ ilgili çeşitli olanaklarımız var.
projesine başvurduk. Yine bizim çalıştığımız
Yine orada tanıştığımız arkadaşlarımızın Scientix projesinin içeriğinde’’ Go-Lab’’
ortaklıklarıyla bu sene de 1.667.000 avroluk çevrimiçi laboratuvar sistemi var. Tamamen
bir proje verdik Avrupa Birliğine. Nasip olursa, ücretsiz. Tek sorun, dilinin İngilizce olması.
Şubat ayında sonucu açıklanacak; onu Burada da deneyler yapılabiliyor. Ben de
31