Page 3 - Salgın Döneminde Okula Uyum Rehberi
P. 3
SALGIN SÜRECİNDE OKULA UYUM REHBERİ 3
orlayıcı yaşam dönemlerinde bireylerin Henüz tamamen bitmemiş olan Salgın
Z yaşamlarındaki rutinlere devam sonrası dönemi sağlıklı bir şekilde
edebilmesi, ruh sağlığı açısından koruyucu yönetebilmek için okul yönetimi,
ve destekleyici bir faktördür. öğretmenler, veliler, okul çalışanları
ve PDR servisinin çocukların sağlığını
Okula devam edebilmek sadece akademik
korumada ve güvenliğini oluşturmada ortak
olarak değil sosyal ve ruhsal olarak da
sorumlulukları vardır. Bu sorumlulukların
çocukların gelişimine katkı sunar. Salgın
temel hareket noktası, çocukların iyi
sonrası okula dönme ve/veya başlama
oluşudur. Diğer bir ifadeyle yeni dönemde
sürecinde okul, öğretmen ve velilerin
yüz yüze eğitimin başlarken ana hedef
hazırlıklı olması ve bu üç bileşenin psikolojik
çocukların iyi oluşlarının korunması
hizmetleri sunan PDR servisi tarafından
veya arttırılmasıdır. Bu öncelikli hedefe
desteklenmesi, süreci sağlıklı kılacaktır.
ulaşıldıktan sonra akademik amaçlara sıra
Okula dönüş/başlama sürecinde aileler gelebilir.
salgın hastalık açısından çocuklarının
Psikososyal uyum sağlanmadan akademik
güvende olduğunu bilmeye ihtiyaç duyarlar
başarının ve öğrenmenin zorlanması,
ve bununla ilgili kaygı hissedebilirler.
çocukların okula ve eğitim sürecine
Ailelerin bu konuyla ilgili kaygılarının yönelik olumsuz duygular ve tutumlar
giderilmesinde okul yönetiminin alacağı geliştirmelerine yol açabilir. Aşağıda
önlemler ve ailelere yönelik yapacağı sunduğumuz öneriler, duyguların fark
bilgilendirmeler etkili olabilir. Ailelerin, edilmesi, ifade edilmesi ve düzenlenmesi
çocuklarının güvende olduklarını temeline dayanmaktadır. Bu öneriler takip
düşünmesi, çocukların da kaygı düzeyini edildiğinde öğretmen, veli ve öğrencilerin
azaltacaktır. psikolojik iyi oluşları yüksek olacak ve
uyum süreci sancısız ya da daha az sancılı
geçebilecektir.
İZMİR
İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ