Page 3 - Salgın Döneminde Okula Uyum Rehberi
P. 3

SALGIN SÜRECİNDE OKULA UYUM REHBERİ                               3




















                  orlayıcı yaşam dönemlerinde bireylerin   Henüz tamamen bitmemiş olan Salgın
              Z yaşamlarındaki rutinlere devam            sonrası dönemi sağlıklı bir şekilde

              edebilmesi, ruh sağlığı açısından koruyucu   yönetebilmek için okul yönetimi,
              ve destekleyici bir faktördür.              öğretmenler, veliler, okul çalışanları
                                                          ve PDR servisinin çocukların sağlığını
              Okula devam edebilmek sadece akademik
                                                          korumada ve güvenliğini oluşturmada ortak
              olarak değil sosyal ve ruhsal olarak da
                                                          sorumlulukları vardır. Bu sorumlulukların
              çocukların gelişimine katkı sunar. Salgın
                                                          temel hareket noktası, çocukların iyi
              sonrası okula dönme ve/veya başlama
                                                          oluşudur. Diğer bir ifadeyle yeni dönemde
              sürecinde okul, öğretmen ve velilerin
                                                          yüz yüze eğitimin başlarken ana hedef
              hazırlıklı olması ve bu üç bileşenin psikolojik
                                                          çocukların iyi oluşlarının korunması
              hizmetleri sunan PDR servisi tarafından
                                                          veya arttırılmasıdır. Bu öncelikli hedefe
              desteklenmesi, süreci sağlıklı kılacaktır.
                                                          ulaşıldıktan sonra akademik amaçlara sıra
              Okula dönüş/başlama sürecinde aileler       gelebilir.

              salgın hastalık açısından çocuklarının
                                                          Psikososyal uyum sağlanmadan akademik
              güvende olduğunu bilmeye ihtiyaç duyarlar
                                                          başarının ve öğrenmenin zorlanması,
              ve bununla ilgili kaygı hissedebilirler.
                                                          çocukların okula ve eğitim sürecine

              Ailelerin bu konuyla ilgili kaygılarının    yönelik olumsuz duygular ve tutumlar
              giderilmesinde okul yönetiminin alacağı     geliştirmelerine yol açabilir. Aşağıda
              önlemler ve ailelere yönelik yapacağı       sunduğumuz öneriler, duyguların fark
              bilgilendirmeler etkili olabilir.  Ailelerin,   edilmesi, ifade edilmesi ve düzenlenmesi
              çocuklarının güvende olduklarını            temeline dayanmaktadır. Bu öneriler takip

              düşünmesi, çocukların da kaygı düzeyini     edildiğinde öğretmen, veli ve öğrencilerin
              azaltacaktır.                               psikolojik iyi oluşları yüksek olacak ve
                                                          uyum süreci sancısız ya da daha az sancılı

                                                          geçebilecektir.















                  İZMİR
                  İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
   1   2   3   4   5   6   7   8