Page 12 - Salgın Döneminde Okula Uyum Rehberi
P. 12

12      SALGIN SÜRECİNDE OKULA UYUM REHBERİ










                ÇOCUKLARIN İYİOLUŞU İÇİN

                EBEVEYNLERİN

                YAPABİLECEKLERİ







                       Okula uyum sağlamanın her çocukta farklı sürelerde oluşan bir süreç
                       olduğunu biliniz. Çocuklar bazen okulun ilk günlerinde, bazen de ilerleyen

                       günlerde zorlanmalar yaşayabilir. Tüm bunlarla başa çıkmaya çalışırken
                       sakin kalabilmeniz çocuk için model alınacak önemli bir örnek teşkil

                       edecektir.





                       Okula uyum süreci, yapısı ve amacı itibariyle psikolojik bir süreç
                       olduğundan okul PDR servisleri her zamankinden daha aktif olmalıdır.


                       Sosyal liderlik sergileyerek öğretmen, veli ve yöneticilerin tüm gücünü ve
                       kaynaklarını çocukların iyi oluşlarına katkı sunacak şekilde kanalize etmeleri

                       konusunda onlara yardım ve danışmanlık yapmalıdır. O nedenle ihtiyaç
                       duyduğunuz konularda okul psikolojik danışma ve rehberlik servisinden

                       destek alın.















                                                                      “Çocuğa okulda

                                                                      bulunacağı saatler ve
                                                                      okul bitiminde kimin

                                                                      tarafından alınacağı
                                                                      ile ilgili doğru

                                                                      bilgileri verin.”





                                                                                                  İZMİR
                                                                               İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16