Page 7 - İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ E-DERGİ SAYI:1
P. 7

İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ                                         SAYI: 1


          Ödül ve ceza koşuldur, ikisi de                                     çocuğun kulaklarının kepçe
          aynıdır. O zaman çocuğa bir iş                                      olduğunu ve alay konusu olmaktan
          yaptırmak için koşul sunmaktansa                                    çekindiği için kestirmediğini
          çocuk o işi neden yapmıyor onu                                      öğreniyor. Bu noktada çocuğa
          anlamak gerekir. Ödevini neden                                      empati gösterirsek davranışı
          yapmıyor? Seviyesinin üstünde                                       anlamlı hale getiririz. O zaman
          veya altında olabilir, ilgisini                                     çocuğun imaj kaygısını yenmesi
          çekmiyor olabilir… Ödül-ceza yerine                                 adına çocuğa yardımcı olmamız
          alttaki koşulları anlayıp çözüm                                     lazım.
          üretmek gerekir. Yapılması gereken çocuk açısından
          olaya bakmak ve ona yardımcı olmaktır. Kitabımda           Son olarak İzmir İl Milli Eğitim
          da bunu açıkladım “PİDE” yöntemini kullanabiliriz.   Müdürlüğü’nün yürütmekte olduğu  “Mesleki
                                                               Gelişim Akademisi “ nin çalışmaları ve öğretmen
          Çocuğun perspektifini anla.  İhtiyacını anla.
          Duygusunu anla. Çözüm için emek ver. O zaman         eğitimleri hakkında ne düşünüyorsunuz?
          çocuğa zorla bir şey yaptırmaya gerek kalmıyor
                                                               Gerçekten mükemmel bir proje. Ben üç ay önce de
          zaten.                                               gelmiştim. Genelde bu tür seminerlere öğretmenler

               Öfke yönetimi konusu üzerinde sıkça            zorla getirilir; bu nedenle çalışma verimli olmaz.
          durduğunuzu biliyoruz. Okullarda                     Ancak, İzmir Mesleki Gelişim Akademisi’ndeki
          öğretmenlerimiz ne gibi çalışmalar yaparlarsa        seminerlere inanılmaz bir talep var, gönüllülük
          verim alabilirler?                                   esasına dayanması da bu işin ne kadar doğru ve
                                                               yerinde olduğunu gösteriyor. İzmir İl Milli Eğitim
          Öfke neden olur? Bir yaranıza dokunulduğunda öfke    Müdürlüğünün öğretmenlerin mesleki gelişimlerine
          olur. O zaman öfkelendiğinizde, karşı tarafa         yatırım yapması da, öğretmenlerin öğrenmeye bu
          saldırmaktansa benim hangi yarama parmak basıldı     kadar istekli olmaları da çok güzel. Bu nedenle
          diye düşünmek, yarayı keşfedip onu iyileştirmek      devam etmeli ve her ilde uygulanmalı diye
          lazım. Evinizi sel basarsa sele saldırmazsınız ama   düşünüyorum.
          evinizi güçlendirirsiniz. Aynı şekilde kendimizi
          güçlendirmemiz, karşı tarafa değil de içe dönmemiz
          gerekir. Eğer öfkeyi, kendini tanıma fırsatı olarak
          görürseniz o zaman öfkenizi de çok kolay
          yönetebilirsiniz.

               Öğretmenlerimiz bu noktada öfkeli bir
                 öğrenciye nasıl yaklaşmalılar?


          Çocuk öfkeliyse ona kızmaktansa neden

          öfkelendiğini beraber keşfetmek gerekir. Geçen gün
          bir öğretmenimiz örnek vermişti. Bir öğrenci ısrarla   Zaman ayırıp, değerli görüşlerinizi bizimle
          saçını kestirmiyor. Kestirmesi söylendikçe           paylaştığınız için çok teşekkür ederiz,
          öfkeleniyor. Neden kestirmediğini sorduğunda         çalışmalarınızda başarılar diliyoruz.















                                                      7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12