Mesleki Gelişim Akademisi Eğitim Seminerleri Kapsamında Dr. Ergün Akgün Öğretmenlerle Bir Araya Geldi
İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü Mesleki Gelişim Akademisi tarafından gönüllü öğretmenlere yönelik olarak “Eğitsel Veri Madenciliği” semineri verildi.
İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü 15 Temmuz Şehitleri Konferans Salonunda öğretmenlerle bir araya gelen Bahçeşehir Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Ergün Akgün “Eğitsel Veri Madenciliği” hakkında seminer verdi.
Programın açılış konuşmasını yapan İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Ömer Yahşi, “İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak geçen yıl başlattığımız ‘Mesleki Gelişim Akademisi’ çalışmaları kapsamında yeni bir toplantıda bir araya gelmenin mutluluğuyla sizleri selamlıyorum. İzmir’de 60 bin öğretmen ve idarecimiz ile birlikte kendimizi yenilemeye ve mesleki anlamda devamlı beslenmeye büyük önem veriyoruz. Bu amaçla sosyal ve kültürel kimlikleriyle ufkumuzu açan, alanında yaptığı çalışmalar ile kendilerinden sonra gelenlere örnek teşkil eden, bu toprakların yetiştirdiği değerler ile eğitimcilerimizi bir araya getiriyoruz. Eğitim dünyasının dinamikleri değişirken bizler de süreci yakından takip ederek kendimizi güncelleyebilmeliyiz. Gönüllülük esasına dayalı bu çalışmalar ile eğitimcilerimiz buradan aldıkları güzel çıktıları okullarında öğrencileri ve öğretmen arkadaşları ile paylaşıyorlar. Bu anlamda çalışmalarımız devam edecek. Bugün de çok kıymetli hocamız Dr. Ergün Akgün ile sizleri buluşturmaktan duyduğum mutluluğu ifade etmek istiyorum. Kendisi güncel ve önemli bir alanda bizlere bilgi verecek.” diyerek sözü Bahçeşehir Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Ergün Akgün’e bıraktı.
“Eğitsel veri madenciliğinin istatistik ve verinin toplanması olarak iki yüzü vardır.” diyerek sözlerine başlayan Dr. Ergün Akgün “Bugünkü teknoloji ile çok büyük verileri analiz etmek zor. Ancak yapay zeka ile ‘big data’ denilen yüksek hacimli verileri analiz etmek mümkündür. Örneğin eğitsel veri madenciliğinde öğrencilerin ilkokul, ortaokul ve lise yıllarındaki ders başarıları, sosyal, sportif ve kültürel faaliyet verilerini toplayıp analiz ederek onların üniversitede hangi bölüme yönlendirilebileceği ile ilgili sonuçlar elde edebiliriz.” dedi.
Akgün başka bir örnekte de bir öğrencinin henüz 4. sınıfa geçmeden ilk üç yılındaki veriler baz alınarak oluşturulan modelleme ile o çocuğun 4. sınıftaki ders notlarının tahmin edilebilir olduğunu belirtti.
Yapay Zekâ ‘Gizli Katman’daki Verileri Topluyor
“Eğitsel veri madenciliğinde gizli katman, bir olay durum veya kişiye karşı genel tavrımızın depolandığı yer olarak tanımlanır.” diyen Dr. Akgün, bilinçaltında herhangi bir kişiye, duruma veya derse karşı önyargılı olma durumunda önceki tecrübelerin devreye girdiğini belirtti. Bu durumun; ilişkilere, iletişime, ders başarısına ve sosyal hayata yansımalarının olduğunu ifade eden Akgün, yapay zekânın bunları analiz ederken tüm varyasyonları denediğinin altını çizdi.
Öğrencilerin ilgi ve istidatlarına göre yönlendirilmesinde, öğrenci başarısının yükseltilmesinde, okulu sevmeme ve bırakma gibi öğrenci davranışlarının sebeplerinin araştırılıp önüne geçilmesinde eğitsel veri madenciliğinin kullanılabileceğini ve bu konuda çok başarılı sonuçlar alınacağını vurgulayan Dr. Akgün, bunu yaparken verilerin toplanması ve sisteme doğru girilmesi aşamalarının ne denli önemli olduğunu vurguladı.Akgün, disiplinler arası çalışmayla ihtimalleri en iyi şekilde analiz edip en yüksek olasılığın değerlendirilmesi gerektiğini de sözlerine ekledi.
Öğretmenlerle soru-cevap şeklinde devam eden programın sonunda İl Milli Eğitim Müdürü Ömer Yahşi, değerli sunumları için Bahçeşehir Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Ergün Akgün’e teşekkür etti.