Anadolu, fen, sosyal bilimler, güzel sanatlar ve spor liselerinin okul müdürlerinin katılımıyla "2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Değerlendirme Toplantısı" İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğü 15 Temmuz Şehitleri Konferans Salonunda gerçekleştirildi. Toplantıya; İzmir İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi, İzmir İl Millî Eğitim Müdür Yardımcıları Hasan Vermez ve Muharrem Bayındır, İzmir İl Millî Eğitim Şube Müdürleri Nedim Sıtkı Şatır ve Ali Can Güllü, İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğü Bilişim Teknolojileri Koordinatörü Mustafa Murat Coşkun ile çok sayıda okul yöneticisi katıldı.
Program, saygı duruşu ve İstiklâl Marşı'nın okunmasıyla başladı.
Yapay Zekâ ve Eğitimin Dönüşümü
Toplantının açılış konuşmasını gerçekleştiren İzmir İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi, "Yapay Zekâ ve Eğitim" konulu sunumunda dijital dönüşümün eğitime etkilerine dikkat çekerek insanlık tarihine yön veren buluşlardan günümüzün bilgi çağındaki gelişmelere uzanan bir perspektif sundu. "Tekerlekten matbaaya, bilgisayardan internete kadar her büyük buluş, insanlık tarihini değiştirdi. Bugün yapay zekâ çağında eğitim, artık sadece bilgi aktarmak değil, veriyi anlam ve değere dönüştürme sürecidir." diyen Yahşi, yapay zekânın eğitimde dönüştürücü bir güç olduğunu vurguladı. Konuşmasının devamında, "Güç artık bilgiye sahip olmanın yanında bilgiyi anlamlandırabilmekte. Eğitimciler olarak kendimizi sürekli yenilemeli, öğrencilerimizi çağın yeniliklerine hazırlamalıyız." dedi. Öğrencilerin bilgiye erişim açısından dünyayla aynı seviyede olduklarını belirten Yahşi, "Bugün Türkiye'deki bir öğrenciyle yurt dışında eğitim gören bir öğrenci aynı bilgiye aynı anda ulaşabiliyor. Bu, eğitimde fırsat eşitliği bakımından teknolojik ve tarihî bir dönüm noktasıdır." dedi. Howard Gardner'ın eğitime ilişkin öngörülerine de değinen Yahşi, "Yapay zekâ çağında insanî beceriler; empati, iletişim ve iş birliği her zamankinden daha fazla değer kazanacaktır." diyerek eğitimin merkezinde insanı tutmanın gerekliliğini vurguladı.
Eğitimde Dönüşüm ve Yenilikçi Yaklaşımlar
İzmir İl Millî Eğitim Şube Müdürü Ali Can Güllü sunumunda, yapay zekânın gelişim aşamalarını aktararak önümüzdeki beş-on yıl içinde eğitimin ve iş dünyasının büyük bir dönüşüm geçireceğini belirtti. Güllü, OECD 2030 yetkinliklerine vurgu yaparak eğitimcilerin öğrencileri sorumluluk bilinciyle yönlendirmesi gerektiğini ifade etti. Ayrıca yapay zekâ destekli araçların eğitimde kullanım alanlarını tanıtan Güllü, "Yapay zekânın tek sınırı, hayal gücüdür." diyerek eğitimcileri yenilikçi uygulamalara açık olmaya davet etti.
Okul müdürlerine 2026 yılını "Dönüşüm Yılı" ilan etme çağrısında bulunan Dr. Ömer Yahşi, "Tek kanatla kuş uçmaz; hem bilgi hem beceri hem de donanım sahibi, yapay zekâyı bilgisi ile harmanlayan nesiller yetiştirmeliyiz." sözleriyle okul müdürlerinden kendilerini sürekli geliştirmeleri ve dönüştürmeleri gerektiğini ifade etti. Ayrıca eğitim liderliğinde iletişim becerilerinin önemine de değinerek, "İletişim gücümüzü artırmalı, empati becerilerimizi geliştirmeli; sorumluluğumuzu paylaşmalı ve istişare kültürünü güçlendirmeliyiz." dedi.
Konuşmasının devamında eğitimcilerin öğrenciler için ilham kaynağı olmaları gerektiğinin altını çizen Dr. Ömer Yahşi, "Evlatlarımızın önüne bambaşka idealler, ekoller ve mefkûreler koymalıyız." dedi. Yahşi, Nurettin Topçu'dan Fuat Zengin'e, Ahmet Tevfik İleri'den Oktay Sinanoğlu ve Aziz Sancar'a kadar pek çok ismin hayat hikâyelerinden örnekler vererek, bu değerli şahsiyetlerin azim ve kararlılıklarıyla genç nesillere ışık tuttuğunu ifade etti.
"Kaybedilen Bir İnsan, Ülkemizden Kaybolan Bir Karış Toprak Gibidir."
İzmir İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi, sunumun sonunda Yeşilay'ın bağımlılıkla mücadelesine dikkat çekerek öğrencilere örnek olunması gerektiğini vurguladı. Bağımlılıklara karşı sıkı bir disiplin anlayışının sürdürülmesi gerektiğini belirterek, "Kaybedilen bir insan, ülkemizden kaybolan bir karış toprak gibidir. Yeşilay'a sahip çıkmak, geleceğimize sahip çıkmaktır." dedi.
"Yeşilay ve Bağımlılıkla Mücadele" temalı video gösterimi sonrasında toplantının ikinci oturumuna geçildi. Oturumda; İzmir Ortaöğretim Genel Müdürlüğüne bağlı Anadolu, fen, sosyal bilimler, güzel sanatlar ve spor liselerinin okul müdürleriyle yılın genel değerlendirmesi yapıldı. Oturumun başında, Millî Eğitim Bakanlığı Bireysel Öğrenme Platformu (MEBİ) hakkında bilgilendirme sunumu gerçekleştirildi. Sunumda, Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü tarafından geliştirilen, ortaokul ve lise öğrencileri ile mezunların LGS ve YKS hazırlık sürecini ve okul derslerini desteklemek amacıyla tasarlanmış ücretsiz bireysel öğrenme platformu olan "MEBİ" nin konu anlatım videoları, konu özetleri, video çözümlü sorular, sesli özetler, çalışma planı, rehberlik içerikleri ve yapay zekâ desteğiyle öğrenmeyi daha verimli ve erişilebilir hâle getirdiği ifade edildi.
Toplantı, iyi dilek ve temennilerin ardından toplu fotoğraf çekimiyle sona erdi.

					
























