İZMİR İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğünün Teknoloji Tabanlı Hibrit Öğrenme ve Öğretme Çalıştayı Gerçekleştirildi

İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğünün Teknoloji Tabanlı Hibrit Öğrenme ve Öğretme Çalıştayı Gerçekleştirildi

Teknoloji Tabanlı Hibrit Öğrenme ve Öğretme Çalıştayı, İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü 15 Temmuz Şehitleri Konferans Salonu'nda düzenlendi. Çalıştay, İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Murat Mücahit Yentür, İl Milli Eğitim müdür yardımcıları, İl Milli Eğitim şube müdürleri, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi'nden Doç. Dr. Esef Hakan Toytok, Siirt Üniversitesi'nden Dr. Öğr. Üyesi Sungur Gürel, İzmir İl Milli Eğitim AR-GE personeli ve öğretmenlerin katılımı ile başladı.

Bütüncül ve yenilikçi bir eğitim-öğretim yaklaşımı olarak online (çevrim içi) ve offline (çevrim dışı) yaşantıları birlikte harmanlayarak ideal bir şekilde kullanmamızı sağlayan hibrit öğrenme modelinin çağımızın artık kaçınılmaz durumu olarak görülmesi gerçeğini temel alan çalıştayda,toplumu dinamik ve canlı tutan en önemli değişkinlerden biri olan teknolojinin, eğitimdeki vizyonunu doğru yönlendirmek hedefleniyor. Bu hedeften yola çıkılarak gerçekleştirilen Teknoloji Tabanlı Hibrit Öğrenme ve Öğretme Çalıştayı'nda, İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Murat Mücahit Yentür; eğitim sistemi içinde sahip olunan her potansiyeli bir fırsat olarak görerek, öğretmenlerin mesleki gelişimlerini arttırmak, eğitimin niteliğini iyileştirmek için İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak çalışmalarını sürdürdüklerini belirtti. Bilginin öğrenilmesi ve aktarılmasından ziyade, öğrenci ve öğretmenlere araştırma, kendini geliştirme ruhu ve heyecanı vermenin, yetenekleri, ilgileri, merakları peşinde gitmeleri için onlara imkanlar sağlamanın eğitimcilerin asli görevi olduğunu ifade etti. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi'nden Doç. Dr. Esef Hakan Toytok, Siirt Üniversitesi'nden Dr. Öğr. Üyesi Sungur Gürel ve çalışma azmi içindeki öğretmenlere katılımlarından dolayı teşekkür etti.

Hibrit Öğrenme Bakış Açısıyla 21.yy'da Öğretme-Öğretmen

Çalıştay öncesi Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi'nden Doç. Dr. Esef Hakan Toytok, 'Hibrit Öğrenme Bakış Açısıyla 21.yy'da Öğretme-Öğretmen' başlığı ile Konak Anadolu Lisesi ve Namık Kemal Anadolu Lisesi öğrenci ve öğretmenlerine bir dizi eğitim verdi.

Bilindiği gibi, dünyada meydana gelen bilgisayar ve internet tabanlı teknolojik gelişmeler birçok şeyi etkilediği gibi eğitim-öğretim süreçlerini de etkilemiştir. Bu gelişen teknolojiler sayesinde yüz yüze eğitime ek olarak uzaktan eğitim süreçlerinin de eğitim-öğretim sürecinde kullanılabilmesine olanak sağlamıştır. Öğrencilerin sadece sınıf ortamlarında değil, sınıf dışı ortamlarda da harmanlanmış bir şekilde öğrenmelerinin daha etkin ve kalıcı gerçekleşmesinin önemi, yaşadığımız Covid-19 pandemi sürecinde iyice anlaşılmıştır. Öğrenme ve öğretme ortamlarının çok daha etkili olabilmesi için bilgi ve iletişim teknolojileri ile çoklu öğrenme araçlarının yardımı ile geleneksel öğrenme ile çevrimiçi öğrenme anlayışının birleşmesi ile hibrit öğrenme-öğretme denilen yeni bir model ortaya çıkmıştır. Çalıştayda, bütüncül ve yenilikçi bir eğitim-öğretim yaklaşımı olan hibrit öğrenme modelinin günümüz eğitim ortamlarına etkisi de ele alındı.

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi'nden Doç. Dr. Esef Hakan Toytok, bir insanın her şeyi değiştirebileceğini ifade etti. Büyük başarılara imza atmış insanları yetiştiren öğretmenlerin, bu insanları nasıl etkilediğini, nasıl değiştirdiğini katılımcılarla birlikte örnekleyen Toytok, öğretmenlik mesleğinde disiplinlerarası bilgi birikimine sahip olmanın önemini vurguladı ve hibrit öğrenme ve öğretmenin içinde geçen yaratacılık, empati ve uygulamanın öğretmenlik mesleği için ne kadar önemli olduğunun altını çizdi. Hibrit eğitim başlığı altında, harmanlanmış öğrenmenin geleneksel eğitimi desteklemek amacı ile teknolojik materyallerin kullanılması olarak düşünülmemesi gerektiğini söyledi. Bu öğrenme modelindeki dengenin çevrim içi ağırlıklı eğitim veren bir kurumun verimliliğini arttırmak amacıyla çevrim içi eğitime ek olarak yüz yüze ders vermesi olarak düşünülebileceğini sözlerine ekledi. Hibrit düşünmenin gelişmesi için öğretmenlerin kendilerini farklı alanlarda ve birlikte iş görme alışkanlığı konusunda geliştirmesi, farklılığa ve yeniden düzenlemeye açık olması, gönüllü, tutkulu, inançlı ve sabırlı olması, kendilerine inanması ve kendi güçlerinin farkında olması ve son olarak karar verip adım atması konularında tavsiyelerde bulundu.

Siirt Üniversitesi'nden Dr. Öğr. Üyesi Sungur Gürel; biçimlendirici değerlendirmenin öğrenme-öğretme sürecindeki aksaklıkları tespit edip düzeltmek ve öğrencilerin öğrenme eksikliklerini belirleyip gidermek adına önemine dikkat çekti. Etkili ve etkisiz geri bildirimler hakkında örnekler veren Gürel, bu ifadelerin öğretmenlerin mesleki geri bildirimi açısından etkileri hakkında açıklamalar yaptı. Hedeflerin, kazanımların belirlenmesinin, öğretim durumlarının planlanmasının, öğretimin uygulanması ve değerlendirilmesinin, geri bildirimlerin ve öğretimin yeniden yapılandırılması basamaklarının önemini vurguladı.

Doç. Dr. Esef Hakan Toytok  ve Dr. Öğr. Üyesi Sungur Gürel'in değerli paylaşımlarının ardından, okul öncesi, ilkokul, fen bilimleri-matematik-İngilizce derslerine giren ortaokul ve sosyal bilgiler- din kültürü-Türkçe derslerine giren ortaokul öğretmenleri olarak oluşturulan 4 grubun atölye çalışmalarına geçildi. Çalıştayın sonunda bu süreçte elde edilen kazanımlar, bilgiler ve öneriler katılımcılarla paylaşıldı.

 

15-01-202215-01-202215-01-202215-01-202215-01-2022

Fevzipaşa Mh. Öğretmen Sokak No 15 Kemeraltı Katlı Otopark Arkası Konak / İZMİR - 0232 280 35 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.