İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğü koordinasyonunda, Ege Bölgesi Özel Okullar Derneği tarafından düzenlenen toplantı, özel öğretim kurumlarının güncel durumları, yeni eğitim politikaları ve 2025-2026 eğitim öğretim yılı uygulamaları hakkında bilgi vermek amacıyla gerçekleştirildi.
Toplantıya; İzmir İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi, İzmir İl Millî Eğitim Müdür Yardımcısı Özgür Kaplan, İzmir İl Millî Eğitim Şube Müdürü Aytekin Gürbulak, Gaziemir İlçe Millî Eğitim Müdürü Erhan Atilla, Ege Bölgesi Özel Okullar Dernek Başkanı Kadir Açıkbaşlar, Ege Bölgesi Özel Okullar Dernek Başkan Yardımcısı Gülçağ Gençer, İzmir'de faaliyet gösteren özel okul yöneticileri ve temsilcileri katıldı.
Açılış konuşmasını gerçekleştiren Ege Bölgesi Özel Okullar Dernek Başkanı Kadir Açıkbaşlar, özel okulların eğitime sunduğu nitelikli katkıların daha da güçlenmesinde sağladığı destek ve iş birliğinden dolayı İzmir İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi'ye teşekkür etti. Açıkbaşlar, Dr. Yahşi'nin vizyoner yaklaşımı ve özel öğretim kurumlarıyla kurduğu güçlü iletişimin, bölgedeki eğitim kalitesini artırmada önemli bir rol oynadığını vurguladı.
İzmir İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi katılımcılara; Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, ders kitaplarının okutulması, mezuniyet törenleri, öğrenci devam-devamsızlık durumu, seçmeli derslerin planlanması gibi konularla ilgi bilgi verdi. İzmir'in eğitimde yakaladığı başarının ortak hedef doğrultusunda kalite odaklı ve sürdürülebilir bir özel öğretim sistemi oluşturmak olduğunu ifade eden Yahşi, " İzmir'de eğitim bayrağını gururla dalgalandırmak üzere birlikte çalışıyoruz." dedi.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile Köklü ve Vizyoner Dönüşüm
Toplantıda, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından uygulamaya konulan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin köklü ve vizyoner dönüşüm hamlesinin eğitim sistemini daha yüksek standartlara taşımayı amaçladığı; bireyden aileye, aileden topluma, toplumdan millete ve nihayetinde bütün insanlığa uzanan eğitim süreçlerinin niteliğini artırdığı ve eğitime getirdiği yenilikler açısından detaylı biçimde ele alındı.
Esnek yapılanma ve inovatif uygulama kapasitesiyle özel okulların, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile kurum misyon ve vizyonunu bütünleştirerek İzmir'i eğitimde marka şehir yapma yolunda önemli katkılar sunacakları belirtildi. Okullarda yürütülen faaliyetler ile özel öğretim kurumlarına ait istatistiksel bilgiler katılımcılarla paylaşıldı.
Mevzuata Uyum, Psikososyal Gelişime Katkı,
Katılımcılara, özel okullarda okutulacak ders kitaplarından mezuniyet törenlerine, gezilerden ücret uygulamalarına kadar pek çok konuda mevzuat çerçevesinde hareket edilmesi gerektiği hatırlatıldı. Okul servislerinin denetimi, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal etkinlik verilerinin sisteme işlenmesi gibi konular üzerinde durulurken, yapılan etkinliklerin öğrencilerin psikososyal gelişimine katkı sağlayan bedensel, zihinsel, ahlaki, manevi ve kültürel gelişimlerine uygun şekilde planlanmasının gerekliliği vurgulandı.
Milli Eğitim Bakanlığının özel öğretim kurumları ve hayalet öğrenciler hakkındaki emri doğrultusunda yapılması gereken işlemlere değinen İzmir İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi, öğrencilerin devamlılığı konusunda da özen gösterilmesi gerektiğini ifade etti. Haftalık ders çizelgelerinde yer alan seçmeli derslerin planlanması ve uygulanması konusunda da gerekli hassasiyet gösterilmeli. Ortak akıl ve dayanışma ruhuyla yürütülen bu tür toplantıların, İzmir'in eğitim kalitesini daha da yükselteceğini vurgulayarak tüm katılımcılara teşekkür etti.
Özel okulların görüş, öneri ve deneyimlerini paylaşmalarıyla verimli bir fikir alışverişi ortamı oluştu. Toplantı, toplu fotoğraf çekiminin ardından toplantı sona erdi.


























