İZMİR İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

DERSİMİZ: GİRİŞİMCİLİK'İN FİNALİ YAPILDI.

DERSİMİZ: GİRİŞİMCİLİK'İN FİNALİ YAPILDI.

SOCAR'ın İzmir'de lise öğrencilerinin inovatif düşünme becerilerini geliştirmek için başlattığı ve Türkiye'de bir ilk olma özelliğini taşıyan inovatif düşünme ve girişimcilik projesi 'Dersimiz: Girişimcilik'in ilk dönem finali yapıldı. İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi ve SOCAR Türkiye Dış İlişkiler Başkanı Murat LeCompte, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Dr. Mehmet Büküm, Aliağa İlçe Milli Eğitim Müdürü Erdal Bayhan'ın katılımıyla düzenlenen finalde jüri üyeleri 10 projeyi değerlendirdi.

Aliağa Alp Oğuz Anadolu Lisesinden Asklepios ve WhyBuy Takımları , Aliağa Habaş Hamdi Başaran Mesleki Teknik Anadolu Lisesinden İGS Takımı ve Powercore Takımları, Aliağa Heydar Aliyev Mesleki Teknik Anadolu Lisesi Vales Takımı, Aliağa Şehit Gökhan Çakır Anadolu Lisesi Foton Takımı, Bornıva Mazhar Zorlu Mesleki Teknik Anadolu Lisesi Green Team ve Mechanix Takımları, Bornova Suphi Koyuncuoğlu Anadolu Lisesinden Atlantis ve Genç Girişimciler Takımları yarıştı.

Yarışmada değerlendirmeyi SOCAR Türkiye Dış İlişkiler Başkanı Murat Lecompte, PETKİM Kurumsal İletişim Müdürü Bilge O'flaherty, STAR Rafineri Kurumsal İletişim Müdürü, Nilgün Pelit Poyraz, EBİLTEM TTO Uzmanı Tutku Özen, EBİLTEM Nüvege Kuluçka Merkezi Koordinatörü Semih Erdem,  EBİLTEM Nüvege Kuluçka Merkezi Uzmanı Naime Aydın'dan oluşan jüri yaptı.

Takımların 5 dakikalık sunumundan sonra jüri üyeleri, takımlara projeler hakkında soru yönelttiler.

Jürinin değerlendirmesine göre Heydar Aliyev Mesleki Teknik Anadolu Lisesi Vales Takımı; İş güvenliğini artırmaya yönelik, yanmaya dayanıklı, yırtılmayan esneme oranı yüksek tulum, karbon fiber kaplamalı, FİD sistemi ile takip edilen baret projesi ile birinci oldu.

Bornova Suphi Koyuncuoğlu Anadolu Lisesi'nden Atlantis takımı; Deniz taşıtlarına monte edilebilen çıkarıp tekrar takılabilen yöntem ile deniz suyundan petrol ve kimyasal yağların ayrıştırılmasını sağlayan proje ile ikinci, Aliağa Şehit Gökhan Çakır Anadolu Lisesi'nden Foton takımı; Kimyasal gübre kullanımının önüne geçmeye ve hayvan yemi ithalatını azaltmaya yönelik proje ile üçüncülüğü kazandı.

Ödül töreni öncesinde bir konuşma yapan SOCAR Türkiye Dış İlişkiler Başkanı Murat LeCompte, İnovatif Düşünme ve Girişimcilik projesi ile öğrencileri 21'inci yüzyılın dinamiklerine hazırlamayı hedeflediklerini dile getirerek şunları söyledi: "SOCAR Türkiye olarak Türkiye ve Azerbaycan'ı hem ekonomik hem de sosyal anlamda güçlendirecek yatırımlarımıza devam ediyoruz. Bu anlamda hayata geçirdiğimiz bu eğitim projesiyle, girişimcilik kavramını liselerimizde yaygınlaştırmayı ve öğrencilerimizin gelecekte gerekli olacak iş becerilerine şimdiden hakim olmalarını hedefliyoruz. Tüm yatırımlarımızın bulunduğu İzmir'de başlattığımız bu program bugün ilk meyvelerini verdi. Öğrencilerimiz katıldıkları atölye çalışmaları ve eğitimler sonucunda son derece yenilikçi projeler geliştirdiler ve yaşadıkları yerlere ilişkin sorunlar için çözüm ürettiler. 2 yıl sürecek bu projeyle öğrencilerimizin Türkiye'nin geleceğine katkı sağlayacaklarına ve öncü projeleriyle fark yaratacaklarına inanıyorum. Bu projede yer alan ve fikirleriyle destek veren tüm öğrencilerimizi kutluyorum."

Daha sonra kürsüye gelen İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi İnovatif Düşünme ve Girişimcilik Projesi ile öğrencilerin girişimcilik konusundaki farkındalıklarını artırmayı, amaçladıklarını dile getirerek "3 Aralık 2018'de başladığımız ve İzmir EBA Ekibimizin koordinasyonunda sürdürdüğümüz bu proje, çok profesyonel bir şekilde planlanmış, takvimlendirilmiş ve yürütülmüştür. Öğrencilerimiz önce İnovatif Düşünme ve Girişimcilik Atölyeleri'ne dahil edildiler. Bu atölyelerde, girişimciliğin temel unsurlarından başlayarak, sorunlara çözüm önerileri geliştirip sunmalarına kadar uzanan geniş bir çerçevede eğitim almaları sağlandı. Bu atölye çalışmaları ile öğrencilere girişimcilik süreçleri hakkında bilgi kazandırılmasının yanı sıra, gelecekte de kullanabilecekleri bilgileri aktarıldı, 21. yüzyıl becerilerini kazandırması yönünde çalışıldı. Öğrencilerin, atölye çalışmasında edindikleri bilgiler ve kendilerine verilen başlıklar doğrultusunda iş fikirleri geliştirmeleri sağlandı. Bu fikirlerini, kendi okullarında düzenlenen "İş Fikri Yarışması"nda ilk defa bir jüri önünde sundular. Bu ilk yarışma, tahmin ediyorum ki, onların hayatlarında önemli dönüm noktalarından biri olarak yer edinecektir.

Proje kapsamında okullarımızda gerçekleştirilen bu ilk yarışmalardan sonra, öğrencilerimizin girişimcilik anlamındaki iş fikirlerini daha da geliştirmeleri için, onları "İş Kampı Eğitimleri"ne aldık. Her bir okulumuzda 5 gün süren bu kamplarda, profesyoneller tarafından Finansal Tablolar, Pazarlama Stratejileri, İş Planı Kanvası Doğrulama, İş Planı Hazırlama ve Yatırımcı Sunuşları konularında eğitimler verildi. Projenin belki de en önemli kısmı bu noktada hayata geçirildi. Ortaya çıkardıkları fikirlerini, aldıkları eğitimler sayesinde iş dünyası gerçeklerine uygun bir şekilde yeniden düzenlediler. SOCAR Türkiye ile müştereken yürüttüğümüz bu girişimcilik projesinin içeriğine, yürütülme şekline baktığımızda, bu haliyle Türkiye'de bir ilk olduğunu gönül rahatlığı ile söyleyebiliriz.

"İş Kampı Eğitimleri" sonrasında seçilerek "Final Yarışması"na katılmaya hak kazanan tüm fikirler bizler için çok değerli. Ancak, motivasyonu arttırmak amacıyla gerçekleştirilen bu finalin bir başka önemi, değeri var. Proje hedefleri doğrultusunda, SOCAR Türkiye tarafından, ilk 3 dereceyi kazanan proje fikirlerinin destekleneceği, hayata geçirilmesi için çalışılacağına güvenimiz tam. İnanıyoruz ki, Bakanlığımızın 2023 Eğitim Vizyonu hedefleri doğrultusunda başlattığımız ve önümüzdeki yıllarda da devam edecek bu çalışmalar, üreten Türkiye yolunda gençlerimize ışık tutacaktır." Dedi.

24-05-201924-05-201924-05-201924-05-201924-05-201924-05-201924-05-201924-05-201924-05-2019

Fevzipaşa Mh. 452 Sk. No 15 Kemeraltı Katlı Otopark Arkası Konak / İZMİR - 0232 280 35 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.