İZMİR İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Mesleki Gelişim Akademisi Eğitim Seminerleri Kapsamında Eğitim Uzmanı Ömer Köse Eğitim Yöneticileriyle Bir Araya Geldi

Mesleki Gelişim Akademisi Eğitim Seminerleri Kapsamında Eğitim Uzmanı Ömer Köse Eğitim Yöneticileriyle Bir Araya Geldi

İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü Mesleki Gelişim Akademisi tarafından eğitim yöneticilerine yönelik olarak  “İnovasyon İçin Yönetimde Paradigma Değişimi” semineri verildi.

İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü 15 Temmuz Şehitleri Konferans Salonunda eğitim yöneticileriyle bir araya gelen Eğitim Uzmanı Ömer Köse “İnovasyon İçin Yönetimde Paradigma Değişimi” konulu bir seminer verdi.

Eğitim yöneticilerinin yoğun ilgi gösterdiği programın açılış konuşmasını yapan İzmir İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı İlker Erarslan, “İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak başlattığımız ve uzmanlarımızla birlikte yol aldığımız bir akademi olan Mesleki Gelişim Akademisi çalışmalarında ikinci yılımızı dolduruyoruz. Pek çok ilimize örnek teşkil eden Mesleki Gelişim Akademisi seminerlerinde, alanında uzman isimleri farklı konu başlıklarıyla 60 bine yakın paydaşımızla buluşturmaya devam ediyoruz. Projelerimizi, fikirlerimizi sahada çalışan siz değerli eğitim yöneticilerimizle paylaşmak ve İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzün vizyonunu ve bakış açısını anlatması bakımından bu eğitimleri çok önemsiyorum.” diyerek eğitimin yararlı olması dilekleriyle sözü eğitim uzmanı Ömer Köse’ye bıraktı.

İnovasyona Eğitim Alanından Başlamalıyız

“İnovasyon, var olanı geliştirmektir. Eğitimde inovasyonu gerçekleştiremezsek başka hiçbir alanda gerçekleştiremeyiz.” diyen Ömer Köse, inovasyona eğitim alanından başlamak gerektiğini vurgulayarak konuşmasına başladı. “Bir okul, lideri kadar; bir sınıf, öğretmeni kadar iyidir. Çocuklarımıza, çağın gereksinimlerine cevap verebilecek şekilde eğitim vermeliyiz.” diyen Köse, Mevlana’nın “Dünle beraber gitti cancağızım, ne kadar söz varsa düne ait, şimdi yeni şeyler söylemek lazım.” sözünü alıntılayarak dijital çağda artık eski yöntemleri terk etmek gerektiğini kaydetti.

“Eğitim hizmetleri, okulları rekabete değil paylaşıma yönlendirmelidir.” diyen Köse, önceliğin eğitime erişim, nitelikli eğitim ve öğrencileri niteliklerine uygun üst öğrenime yönlendirmek olduğunu dile getirdi. Köse “Okul yöneticileri çok fazla odasında kalmamalı; okulun her köşesini bilmeli, dolaşmalı, öğretmen ve öğrencilerle iç içe olmalı.” diyerek bir liderde olması gereken vasıfları da şu şekilde sıraladı: “İyi bir lider olabilmek için ilk adım olarak kişisel SWOT analizinizi mutlaka yapın. Kişi, önce kendini objektif bir biçimde tanımlayabilmeli. Kendinizi özgüven, cesaret, hayal edebilme, vizyon belirleme, bilgelik ve iletişim yönlerinden tartın. Zayıf yönlerinizi güçlendirin. Bu çağ, iyi cevapları olanların değil iyi soru soranların çağı olacaktır. İyi sorularınız varsa gündemi siz belirler, algıyı siz yönetirsiniz. ‘Lider miyim yoksa yönetici mi?’ sorusunu kendinize sorun. Lider etkiler, içsel motivasyonu artırır. Yönetici otoriterdir; gücünü kullanır. Siz, lider olun. Okulunuzda spor, müzik alanlarında öğrencilerinizi aktif hale getirin. Onları akademik başarının yanında kültürel ve sportif faaliyetlerle de destekleyin. Kurum risk analizini mutlaka yapın, toplantılarınızı belli bir plan dâhilinde gerçekleştirin.”

İnsanı Düzelt Dünya Düzelsin

“İyi bir vatandaş ve üretken bireyler yetiştirmek adına öncelikle insan kaynakları en verimli şekilde yönlendirilmelidir. İnsanı düzelt ki dünya düzelsin.” diyen Köse, öğretmenlerin güçlü ve zayıf yönlerini ortaya çıkartarak mevcut potansiyelin optimal anlamda kullanılması gerektiğini de sözlerine ekledi.

Köse, “İletişiminiz yukarıdan aşağıya olmamalı, yönetişim modelini benimsemelisiniz. Bu modelde lider tabanda, iş gören ortada, hizmet alanlar ise en üsttedir. Tüm işlemlerde adım adım planlayarak sonuca ulaşmakta kullanılan sistematik bir yaklaşım olan planla, uygula, kontrol et ve önlem al (PUKÖ) döngüsünü kullanın. Bu döngüyü uygularsanız sürekli kendinizi yenilemeye açık olursunuz.” dedi.

Okul yönetiminde kullanılmasını önerdiği başka bir yöntem ise Pareto analizi olan Köse, “Bu, bir sorunun önemli sebeplerini, nispeten daha önemsiz sebeplerinden ayırmak için kullanılan bir çubuk diyagramıdır. Takım çalışmalarında da sıklıkla başvurulan bir yöntemdir. Pareto analizinde, 80/20 olarak bilinen bir kural bulunur. Buna göre, birçok olayda sonuçların %80’i, nedenlerin %20’sinden kaynaklanmaktadır. Siz de okulunuzdaki problemleri önceliklendirip ilk %20’yi çözmeye başlarsanız diğerlerinin kendiliğinden çözüldüğünü göreceksiniz.” dedi.

Eğitim yöneticilerinin büyük bir ilgiyle takip ettiği programın sonunda İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı İlker Erarslan değerli sunumları için eğitim uzmanı Ömer Köse’ye teşekkürlerini sundu.

22-10-201822-10-201822-10-201822-10-201822-10-201822-10-201822-10-201822-10-201822-10-201822-10-201822-10-201822-10-201822-10-201822-10-201822-10-201822-10-201822-10-201822-10-201822-10-201822-10-201822-10-201822-10-201822-10-201822-10-2018

Fevzipaşa Mh. Öğretmen Sokak No 15 Kemeraltı Katlı Otopark Arkası Konak / İZMİR - 0232 280 35 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.