İZMİR İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

MEBİM 147 Asılsız İhbar ve Şikâyetlerin Önüne Geçiyor

Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi (MEBİM 147)  Destek Büroları Değerlendirme Toplantısı Yapıldı   Milli Eğitim Bakanlığı Basın ve Halkla İlişkiler Müşaviri Emine Azdiken İzmir’e yapmış olduğu ziyarette İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Ömer Yahşi ve ilçe yöneticileri ile bir araya geldi.
MEBİM 147 Asılsız İhbar ve Şikâyetlerin Önüne Geçiyor

26-01-201826-01-201826-01-201826-01-201826-01-201826-01-201826-01-201826-01-201826-01-201826-01-2018

 

 

Milli Eğitim Bakanlığı Basın ve Halkla İlişkiler Müşaviri Emine Azdiken ve Bakanlık Halkla İlişkiler Müşavirliği MEBİM147 Çağrı Merkezi Şube Müdürü Harun Akça ve Ege Bölgesi’nin çeşitli illerinden ilçe milli eğitim müdürleri ve şube müdürleri ile bir araya geldi.

 

İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü 15 Temmuz Şehitleri Konferans Salonu’nda düzenlenen toplantıya İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Ömer Yahşi, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Fuat Uğur, Aydın, Burdur, Denizli, Manisa, Muğla, Uşak gibi Ege Bölgesi’nin çeşitli illerinden ilçe milli eğitim müdürleri ve şube müdürleri katıldı.  

 

2 gün boyunca sürecek olan Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi (MEBİM 147) Destek Büroları Değerlendirme Toplantısının açılış konuşmasını İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Ömer Yahşi yaptı. Yahşi, İzmir eğitim camiasının öğrenci, öğretmen, çalışan ve velileriyle birlikte çok büyük bir aile olduğunu vurgulayarak “Bu kadar büyük bir kitleye hizmet veriyoruz. İlimizde MEBİM 147’ye yapılan 10 bine yakın başvurunun 4492’sinin memnuniyet çağrısı olduğunu bilmek bizleri de mutlu ediyor. FETÖ’nün kurşun asker yetiştirdiği bir dönemde, bizler geleceğimizin aydınlık yüzü olan çocuklarımızı bu tehlikelerden uzak tutarak ülkemizi daha ileriye taşımak istiyoruz. Öğrencilerimizi her anlamda teknolojik gelişmeleri takip eden, milli ve manevi değerlerine sahip çıkan bireyler olarak yetiştirmek adına çalışıyoruz.” dedi.

Birbirini anlamada ve sorunları çözmede iletişimin en önemli araç olduğunu vurgulayan Yahşi, iletişim kazaları yaşanmaması için ve olaylara anında müdahale etmek adına MEBİM 147’nin çok önemli bir hizmet merkezi olduğunun da altını çizdi.

Yahşi, “Yanlış ya da eksik bilginin doğru bilgiden çok daha hızlı yayıldığı günümüzde, öğrenci, öğretmen ve vatandaşlarımızı mağdur etmeden hepsine hizmet götürme noktasında değer katan, milli eğitim bakanımıza ve bizlere daima destek veren sayın müşavirimize teşekkür ediyorum.” diyerek sözlerini sonlandırdı.

Yüksek Vatandaş Memnuniyeti

“Millî Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi (MEBİM147) Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği bünyesinde öğrenci, öğretmen ve bütün vatandaşlarımızın bilgi edinme, soru, talep, görüş, öneri, ihbar ve şikâyet başvurusunu cevaplamak amacıyla, Van depreminden sonra 1 Mart 2012’de oluşturulan bir hizmet merkezidir.” diyerek sözlerine başlayan Milli Eğitim Bakanlığı Basın ve Halkla İlişkiler Müşaviri Emine Azdiken, MEBİM 147’nin Türkiye’nin en önemli kamu bilgi hatlarından biri olduğunu ve 7 gün 24 saat hizmet verdiğini ifade etti.  Azdiken, MEBİM 147 sayesinde merkez ve taşra teşkilat birimlerinin iş yükünün azaldığını ve birimler arasında koordinasyonun arttığını da sözlerine ekledi.

Azdiken, “MEBİM 147, ilk zamanlar yanlış bir algıyla ihbar ve şikâyet hattı olarak algılanıyordu. Esasen en verimli çalışan ve tüm bakanlıklar arasında memnuniyet anketlerinde en başarılı merkez olarak öne çıkan iletişim merkezimize yapılan başvurulardan sadece %2’si ihbar ve şikâyetten oluşuyor. Geri kalanının ise %90,4’ü bilgi edinme, %3,6’sı talep, %4’ü görüş ve öneriden oluşuyor. Son altı yılda iletişim merkezinden 590 bin 710 öğretmen ve 25 bin 731 idarecimiz de atama, yer değiştirme, kadro, özlük, izin, maaş ve ek ders gibi konularda hizmet aldı. Uluslararası yeterliliğe sahip bağımsız bir araştırma firması tarafından yapılan vatandaş memnuniyet araştırması sonuçlarına göre 2016 yılında merkezimizden hizmet alan vatandaşlarımızın memnuniyet oranı %89,7 çıktı.” diyerek düzenli aralıklarla yapılan bu araştırmalarda iletişim merkezinin kamu sektörü ortalamasının üzerinde yer aldığını da vurguladı. Yapılan başvuruların 3 iş günü içerisinde cevaplandığını belirten Azdiken, en fazla hizmet verilen konuların açık öğretim ve mesleki açık öğretim ortaokulu ve lisesi iş ve işlemlerinden oluştuğunu da sözlerine ekledi.

MEBİM 147 Asılsız İhbar ve Şikâyetlerin Önüne Geçiyor

Azdiken, asılsız ihbar ve şikâyetlerin en aza indirilmesi amacıyla başvuru sahiplerinden vatandaşlık kimlik numarası alınarak MERNİS üzerinden kimlik doğrulması yapıldığını, işletilen bu süreçle de vatandaşlarımızın %48,1’nin başvurusundan vazgeçtiğini veya görüşmeyi kendi isteğiyle sonlandırdığını ifade etti.

Gelen başvuruların %94’ünün çağrı anında cevaplandırıldığını söyleyen Azdiken, iletişim merkezi çalışanları tarafından çözümlenmeyecek, inceleme, araştırma veya soruşturma gerektiren başvuruların da ilgisine göre merkez veya taşra teşkilatlarına iletildiğini kaydetti.

MEBİM 147 Okula Gönderilmeyen Öğrencilerin Sesi Oldu

“Okula gönderilmediği iddiasıyla iletişim merkezini arayan öğrencilerimizin başvuruları incelenerek il ve ilçe müdürlüklerine iletildi. Bu sayede okula gönderilmeyen 629 öğrencimiz eğitim öğretim hayatına kaldığı yerden devam etti.” diyen Azdiken, ayrıca yaşça örgün eğitim dışına çıkmış 11 bin 53 vatandaşımızın da açık öğretim kurumlarına yönlendirildiğini söyledi.

Acil Durum Çağrıları

Okul çevrelerinde öğrencilerimizi madde bağımlılığının tuzağına düşürmeyen çalışan kişilerle ilgili çok sayıda ihbar geldiğini belirten Azdiken, emniyet güçleri ile irtibata geçilerek bu gibi durumlarda acil müdahalede bulunulduğunun da altını çizdi.

Azdiken, özellikle resmi tatillerde ve çalışma saatleri dışında okul ve kurumlarda yaşanan hırsızlık, yangın gibi konularda emniyet güçlerinin iletişim merkezini araması üzerine okul idarecilerine anında ulaşıldığını da sözlerine ekledi.

Öğretmenlere MEBİM 147 ile Sevgi Seli

Azdiken, ilk 5 yılda öğretmen ve idarecilerinden memnuniyetini ifade etmek için merkezi arayan öğrenci ve veli sayısının 20 bin 308 iken sadece 2017 yılında bu sayının 47 bin 362’ye ulaştığını söyleyerek bu durumdan duyduğu memnuniyeti dile getirdi.

MEBİM 147’nin verdiği hizmetlerin her geçen gün gelişerek ve yenilenerek devam edeceğini belirten Milli Eğitim Bakanlığı Basın ve Halkla İlişkiler Müşaviri Emine Azdiken, konuşmasının sonunda tüm paydaşlara, çalışanlara ve emeği geçen herkese teşekkür etti.

Fevzipaşa Mh. 452 Sk. No 15 Kemeraltı Katlı Otopark Arkası Konak / İZMİR - 0232 280 35 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.