İZMİR İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü STEM Çalışmalarına Hız Kesmeden Devam Ediyor

İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge ve EBA ekipleri ile Scientix temsilcisi Çelebi Kalkan bir araya geldi.
İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü STEM Çalışmalarına Hız Kesmeden Devam Ediyor

24-01-201824-01-201824-01-201824-01-201824-01-201824-01-201824-01-201824-01-2018

 

İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü Cemil Meriç Toplantı Salonunda düzenlenen toplantıya İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Ömer Yahşi ile birlikte Ar-Ge ve EBA ekipleri katılırken, Scientix temsilcisi Çelebi Kalkan, çocuklarımızı geleceğin mesleklerine nasıl hazırlamamız gerektiği ile ilgili bir sunum yaptı.

Kalkan, “21. yüzyıl becerilerine sahip bireyler yetiştiremezsek baştan kaybederiz. Geleceğin dünyasını genetik bilimi, yapay zekâ, akıllı materyaller, robot teknolojisi, nanoteknoloji ve biyoteknoloji şekillendirecek. Dünya bu teknolojilerle ilgilenip bu alanda ilerlerken biz de eğitim sistemimizi bu yönde yapılandırarak üreten, araştıran, sorgulayan nesiller yetiştirmeliyiz. Bu nedenle STEM eğitimini müfredatımızın içine almalıyız.” diyerek STEM ve Scientix eğitiminin öneminden bahsetti.

Endüstri 4.0 devriminde herkesin yabancı dil bilmesi ve dijital okur yazarlığa sahip olması gerektiğini ifade eden Kalkan, “Bilgisayarın yapabildiği işleri bizlerin de yapabilmesi lazım. Bilgisayar, robotlar ve yapay zekâ insan gücünün yerini alabilir, ancak yaratıcı zekâ ve hayal gücü anlamında insana her zaman ihtiyaç olacaktır. Endüstri 4.0 devrimindeki sistem, insanların kol kuvvetini hemen hemen sıfıra indirip insanoğlunun yaratıcı gücünü, bilgi ve becerisini ortaya koyacaktır.” diyerek ülkemizin de dijital okur yazarlık anlamında iyi bir seviyede olduğunun altını çizdi.

 

Kuşaklar arasındaki farklara değinerek Alfa kuşağının özelliklerini özgüveni yüksek, bağımsızlığına düşkün ve analitik düşünme yetisine sahip bireyler olarak sıralayan Kalkan, bu kuşağın kuralları ve fazla zaman isteyen işleri önemsemediklerini de sözlerine ekledi.

Geleceğin mesleklerine hazırlanırken 2020 yılına kadar insanların sahip olması gereken yeterlikleri; karmaşık problem çözebilme, eleştirel düşünme, yaratıcılık, insan yönetimi, muhakeme ve karar verme yetisi, hizmet odaklılık ve en önemlisi de duygusal zekâ olarak nitelendiren Kalkan, Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi’ne de değindi.

“2015 yılında yürürlüğe giren Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ); Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi (AYÇ) ile uyumlu olacak şekilde tasarlanan; tüm eğitim öğretim programları ve diğer öğrenme yollarıyla kazanılan yeterlilik esaslarını gösteren ulusal yeterlilikler çerçevesidir. Bu çerçeve, sekiz anahtar yetkinliği belirlemekte ve her bir yetkinliğe ilişkin temel bilgi, beceri ve davranışları tanımlamaktadır.” diyen Kalkan, bunları ana dilde iletişim, yabancı dillerde iletişim, matematiksel yetkinlik ve bilim, teknolojide temel yetkinlikler, dijital yetkinlik, öğrenmeyi öğrenme, sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlikler, inisiyatif alma ve girişimcilik, kültürel farkındalık ve ifade olarak sıraladı.

“2014-2018 10. Kalkınma Planı’na göre Milli Eğitim Bakanlığı’nın temel bir amacı var. Bugünkü öğrencilerin %65’i gelecekte henüz var olmayan işleri yapıyor olacak.” diyen Kalkan,

bu amaçlara ulaşmak için STEM eğitimi ile ilgili Ar-Ge çalışmalarının yapılması, STEM öğretmenlerinin yetiştirilmesi, ders kazanımlarının STEM disiplinleriyle ilişkilendirilerek güncellenmesi, STEM eğitimi için materyal ve atölyelerin sağlanması, kamu kurumları ve üniversitelerle işbirliğine gidilmesi gerektiğini ifade etti.

Düzenlenen toplantıda konuşan İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Ömer Yahşi, dünyanın ciddi anlamda teknolojik yeniliklerden geçtiğini belirtirken “Dünya, Endüstri 4.0 devrimini yaşarken biz de ülke olarak ve ilimiz adına bu gelişmeleri yakından takip ediyor ve uyguluyoruz. Ülkemiz adına bizlerin de cephede savaşan asker kadar sorumluluğumuz var. Teknolojik gelişmeleri ve algı yönetimini doğru yapmamız gerekir.” dedi.

“Yeni teknoloji insan gücünün yerine geçebilir, ancak duygu ve hayal gücü olmadan, milli ve manevi değerlere bağlı kalmadan ilerlemek, ülkemizi güzel yerlere taşımak da mümkün değildir. Bu anlamda insana her zaman ihtiyaç olacaktır.” diyen Yahşi İzmir’deki tüm öğrencilere yönelik STEM ve robotik kodlama çalışmalarına hız kesmeden devam edildiğini de vurguladı.

Yahşi, “İlçelerimizde robotik ve kodlama eğitim merkezlerini kuruyoruz. Çocuklar bizim geleceğimizdir.” diyerek her geçen gün eğitimde büyük yenilikler ve ilerlemeler kaydedildiğini, bu anlamda da hiçbir bireyin eğitim hakkından yoksun kalamayacağını ifade etti.

 

“Biz, insan inşa ediyoruz. Çocuğumuzu içinde bulunduğumuz çağ için değil gelecek çağa yetiştirmek zorundayız.” diyen Yahşi, öğrencilerin hayatına dokunmanın ne kadar kutsal ve önemli olduğunu vurgulayarak değerli sunumları için Scientix temsilcisi Çelebi Kalkan’a teşekkür etti.

Fevzipaşa Mh. 452 Sk. No 15 Kemeraltı Katlı Otopark Arkası Konak / İZMİR - 0232 280 35 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.