İZMİR İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

1. Göç ve Toplumsal Bütünleşme Kongresi Düzenlendi

1. Göç ve Toplumsal Bütünleşme Kongresi Düzenlendi

1. Göç ve Toplumsal Bütünleşme Kongresi, İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü 15 Temmuz Şehitleri Konferans Salonunda gerçekleşti.

İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün ev sahipliğini yaptığı kongre, Dokuz Eylül Üniversitesi, Ege Üniversitesi, Kâtip Çelebi Üniversitesi, Celal Bayar Üniversitesi ve Göç İdaresi Genel Müdürlüğünün işbirliğinde düzenlendi.

4-5 Eylül tarihlerinde iki oturum halinde düzenlenen kongre, katılımcılardan yoğun ilgi gördü. Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü Uygulamalı Psikoloji Anabilim Dalı Öğretim Öğretim Üyesi Prof. Dr. Abbas Türnüklü, Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü Gelişim Psikolojisi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç Dr. Aysun Doğan ile Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışma Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Yelda Kağnıcı, Kâtip Çelebi Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü Sosyal Psikolojisi Öğretim Üyesi Dr. Filiz Künüroğlu, kongrenin ilk oturumunda sunumlarını gerçekleştirdi.

Çocuklarımıza Her Şeyden Önce Kalplerimizi Açmalıyız

Kongrenin açılış konuşmasını yapan İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi, böylesine faydalı bir kongreye ev sahipliği yapmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Yahşi, "Eğitim camiamız bu çocukları hayata kazandırmak için canla başla çalışıyor. Biliyoruz ki bu evlatlarımıza ve ailelerine güzel bir ses verme noktasında bizlerin gayretleri çok önemli. Biz eğitimciler olarak çocuk denince din, dil, ırk ayırt etmeksizin onların eğitim hakkını eşit koşullarda sağlamakla mükellefiz. Çocuklarımıza her şeyden önce kalplerimizi açmalıyız." dedi.

En çok göç alan illerden biri olan İzmir'de bulunan yaklaşık 20 bin göçle gelen öğrenciyi veliler, eğitimciler ve tüm İzmirlilerin hoşgörüyle karşıladığını ifade eden Yahşi, İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak göçle gelen çocukların eğitim sistemine entegrasyonu noktasında bir dizi çalışma gerçekleştirdiklerini kaydetti.

Öğrencilerin ve ailelerinin toplumda kendilerini doğru ifade etmesi amacıyla açılan Türkçe dil kurslarının yanında 'Veli Eğitim Akademisi' kapsamında göçle gelen ailelere yönelik seminerler düzenlendiği söyleyen Yahşi, sınıfında yabancı uyruklu öğrenci bulunan öğretmenlerin de eğitime alındığı bilgisini verdi.

Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü Uygulamalı Psikoloji Anabilim Dalı Öğretim Öğretim Üyesi Prof. Dr. Abbas Türnüklü, geçtiğimiz yıllarda "Göçmen Dostu Okul: Aynı Güneşin Altında" projesini, göçle gelen öğrencisi olan okullarla yürüttüklerini ve bu çalışmayı tüm okullarda yaygınlaştırmak üzere yola çıkıldığını ifade etti.

2011 yılından itibaren savaş yüzünden zorunlu göçle ülkemize gelenlerin büyük çoğunluğunun çocuklardan oluştuğunu söyleyen Türnüklü, gruplar arası temas hipotezini anlattı. Türnüklü, yaklaşımda farklı sosyal ve kültürel kimliklere sahip grupların üyeleri arasındaki olumlu temasın, etkileşimin ve ortak hedefin gruplar arası ilişkileri ve arkadaşlıkları iyileştireceğini, geliştireceğini ve dönüştüreceğini öne sürdü.

İlkokul çağında olumlu temas ve bütünleşmeyi sağlamak adına sınıf öğretmenlerine büyük görev düştüğünü belirten Türnüklü, çocuk yaşlarda entegrasyonun daha kolay sağlanabildiğini vurguladı.

81 İlde 7500 Çalışanla Hizmet Veriyoruz

İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdür Yardımcısı Dr. Gökçe Ok, kongrede yaptığı konuşmada Türkiye'nin göç politikaları hakkında katılımcıları bilgilendirdi. Ok, göçün pek çok kurum ve kuruluşla işbirliği içerisinde yürütülmesi gereken bir olgu olduğunu belirterek ülkemizin başından beri planlı bir göç yönetim politikası yürüttüğünü söyledi.

Göç İdaresi Genel Müdürlüğü'nün çalışmaları hakkında bilgi veren Ok, göç politikasıyla eşgüdümlü olarak devam eden uyum sürecinde merkez ve taşra teşkilatında toplam 7500 çalışanla hizmet verdiklerini aktardı. Bu hizmetler kapsamında yapılan çalışmaları anlatan Ok, 6458 Sayılı Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu ilegeçici koruma altındaki tüm göçmenlere ait verilerin sağlıklı bir şekilde tutulduğunun ve sürekli güncellendiğinin altını çizdi.

Kongrenin ikinci oturumunda; Prof. Dr. Ömür Özmen ve Doç. Dr. Engin Deniz Eriş 'Göç ve Çocuk İşçiliği', Doç. Dr. Derya Göğebakan Yıldız 'Göç, Çok Kültürlülük, Öğrenme ve Öğretme Stratejileri', Doç. Dr. Hale Kasap Sucuoğlu 'Göç, Bütünleşme ve Gruplar Arası Önyargıların Dönüştürülmesi: İşbirlikli Öğrenme', Prof. Dr. Yıldız Akpolat 'Göçü Etkileyen Sosyolojik Unsurlar: Aile ve Mahalle', Dr. Yasin Akay 'Göç ve Toplumsal Bütünleşme: İlkokullarda Sınıf İçi Gruplar Arası Arkadaşlık Uygulamaları' sunumlarını gerçekleştirdi.

Kongrede; "Göçmen Dostu Okul: Aynı Güneşin Altında" projesi kapsamında, göçle gelen öğrencisi bulunan okullarda uygulanan örnek uygulamalarla ilgili bilgi verilirken projenin uygulanma sürecinde karşılaşılan güçlükler ve çözüm önerileri de katılımcılarla paylaşıldı.

05-09-201905-09-201905-09-201905-09-201905-09-201905-09-201905-09-201905-09-201905-09-201905-09-201905-09-201905-09-201905-09-201905-09-201905-09-201905-09-201905-09-201905-09-201905-09-201905-09-201905-09-201905-09-201905-09-201905-09-201905-09-201905-09-201905-09-201905-09-201905-09-2019

Fevzipaşa Mh. Öğretmen Sokak No 15 Kemeraltı Katlı Otopark Arkası Konak / İZMİR - 0232 280 35 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.